Jordi SAVALL© David Ignaszewski
      Le Concert des Nations© David Ignaszewski
          La Capella Reial de Catalunya
                  Antiga
                  /
                  El so original

                  Charpentier

                  Jordi Savall


                  Totes les sessions finalitzades
                  Comparteix a les xarxes socials:

                  Repertori

                  Marc Antoine Charpentier:
                  [Músiques] Pour un reposoir, H. 508 (1670)
                  In Nativitatem Domini Canticum, H. 416 (1690)
                  Le malade imaginaire, H. 495 (1686)
                  Te Deum en Re, H. 146 (ca. 1690)

                  Artistes

                  Le Concert des Nations
                  La Capella Reial de Catalunya
                  Jordi Savall, direcció
                  Lluís Vilamajó, preparació del conjunt vocal
                  Manfredo Kraemer, concertino
                  Flore Van Meerssche, soprano
                  Kristin Mulders, mezzosoprano
                  Andrés Montilla-Acurero, contratenor
                  Cyril Auvity, tenor
                  Mauro Borgioni, baríton

                  Programa

                  Defugint la pompositat, Charpentier compagina brillantor i introspecció.Marc-Antoine Charpentier (1643?-1704) va ser deixeble a Roma de Giacomo Carissimi i, un cop va haver tornat a França i després d’una disputa que havia enfrontat Molière i Lully, va ser el compositor oficial del comediògraf. Mort Lully, que tenia el monopoli de la tragédie lyrique, el músic va iniciar una carrera com a compositor teatral. Tanmateix, una de les seves obres més conegudes és el Te Deum en Re, cèlebre per la fanfara inicial utilitzada en transmissions televisives europees.

                  Defugint la pompositat excessiva i les ornamentacions coloristes de Lully, Charpentier compagina brillantor i introspecció en obres sacres com l’esmentat Te Deum i l’himne motet In nativitatem Domini cantum per a quatre veus i orquestra, escrit a l’entorn de 1690 quan Charpentier era mestre de capella a l’església de Saint Louis de París. L’obra, destinada a un ofici sacre nadalenc, sintetitza la fusió de música francesa i italiana i és una esplèndida narració de l’advent i del naixement de Crist.

                  Antiga
                  /
                  El so original

                  Charpentier

                  Jordi Savall


                  Totes les sessions finalitzades
                  Comparteix a les xarxes socials:

                  L’Auditori Play

                  CARREGANT…

                  Formulari enviat correctament!

                  El formulari s'ha enviat correctament. Ens posarem en contacte per correu electrònic o telèfon.