Montserrat Lladó© Pablo Bustos
      Rebecca Saunders
              Nova Música
              /
              Sampler Sèries

              Machaut-Architekturen

              Frames, CrossingLines i Cosmos Quartet


              Totes les sessions finalitzades
              Comparteix a les xarxes socials:

              Repertori

              1r concert
              CrossingLines
              José Mora: Restos de Puente (2022) – Estrena mundial. Encàrrec de Barcelona Creació Sonora (35′ aprox.)
              José María Sánchez-Verdú: 
              Machaut-Architekturen (2003-2005) – Selecció (15’ aprox)

              2n concert
              FRAMES Percussion i COSMOS QUARTET
              Rebecca Saunders: Dust III per a sis percussionistes (2018-2021) – Selecció (25′ aprox.)
              Montserrat Lladó: Ariel  (2022) – Estrena mundial. Encàrrec de Barcelona Creació Sonora (25′ aprox.)

              Artistes

              FRAMES Percussion
              Ferran Carceller, Sabela Castro, Ramon Gardella, Dani Munarriz, Rubén Orio i Miquel Vich, percussió
              Itziar Viloria, electrònica en viu

              Cosmos Quartet
              Helena Satué i Bernat Prat, violí
              Lara Fernández, viola
              Oriol Prat, violoncel

              CrosssingLines
              Patricia de No, flauta
              Antón Seijas, clarinet
              Tere Gómez, saxos
              Noé Rodrigo, percussió
              Lluïsa Espigolé, piano
              Bernat Prat, violí
              Oriol Prat, violoncel
              Francesc Prat, director
              Pablo Carrascosa Llopis, sintetitzadors i direcció artística

              Programa

              Una exploració micrològica del so.Dust (Pols) representa bé el treball de Rebecca Saunders per dos motius: d’una banda, el seu interès per l’escriptura de Beckett pensada des de la composició (per a la peça es basa en dues cites, una de L’Innombrable i una altra de That Time, de l’escriptor); de l’altra, per l’exploració micrològica dels sons. La pols és com una “membrana” que es col·loca sobre els objectes, i és des d’allà, des d’aquesta “cosa sense paraules en un espai buit”, des d’on ens proposa escoltar. Interessat en la interacció entre cultures, espais, arts i temps, a Machaut-Architektur (Machaut-Arquitectura) Sánchez-Verdú parteix de la Messe de Nostre Dame (Missa de nostra senyora) de Guillaume de Machaut i porta al llenguatge contemporani algun dels seus elements, com la construcció de “columnes sonores” als instruments —tal com es feia en l’àmbit vocal— o prenent les repeticions rítmiques (talea) com a element d’estructuració. Les dues peces dialogaran amb les dues estrenes. La música de Montserrat Lladó, d’una banda, es caracteritza per la recerca d’intenses capes textuals sonores, i certament fosques en força ocasions; i la de José Mora, de l’altra, es desplega en una escriptura concisa que en reflecteix l’aproximació personal i imaginativa a la composició.

              Nova Música
              /
              Sampler Sèries

              Machaut-Architekturen

              Frames, CrossingLines i Cosmos Quartet


              Totes les sessions finalitzades
              Comparteix a les xarxes socials:

              Play relacionats

              CARREGANT…

              Formulari enviat correctament!

              El formulari s'ha enviat correctament. Ens posarem en contacte per correu electrònic o telèfon.