COVID-19. Mesures de Seguretat a L’Auditori de Barcelona. MÉS INFO

Machaut-Architekturen

Frames, CrossingLines i Cosmos Quartet

Repertori

    1r concert
    CrossingLines
    José Mora: Restos de Puente (2022) - Estrena mundial. Encàrrec de Barcelona Creació Sonora (35' aprox.)
    José María Sánchez-Verdú: Machaut-Architekturen (2003-2005) - Selecció (15’ aprox)

    2n concert
    FRAMES Percussion i COSMOS QUARTET
    Rebecca Saunders: Dust III per a sis percussionistes (2018-2021) - Selecció (25' aprox.)
    Montserrat Lladó: Ariel (2022) - Estrena mundial. Encàrrec de Barcelona Creació Sonora (25' aprox.)

Intèrprets

    FRAMES Percussion
    Ferran Carceller, Sabela Castro, Ramon Gardella, Dani Munarriz, Rubén Orio i Miquel Vich, percussió
    Itziar Viloria, electrònica en viu

    Cosmos Quartet
    Helena Satué i Bernat Prat, violí
    Lara Fernández, viola
    Oriol Prat, violoncel

    CrosssingLines
    Patricia de No, flauta
    Antón Seijas, clarinet
    Tere Gómez, saxos
    Noé Rodrigo, percussió
    Lluïsa Espigolé, piano
    Bernat Prat, violí
    Oriol Prat, violoncel
    Francesc Prat, director
    Pablo Carrascosa Llopis, sintetitzadors i direcció artística

Programa

Dust (Pols) representa bé el treball de Rebecca Saunders per dos motius: d'una banda, el seu interès per l'escriptura de Beckett pensada des de la composició (per a la peça es basa en dues cites, una de L’Innombrable i una altra de That Time, de l'escriptor); de l'altra, per l'exploració micrològica dels sons. La pols és com una “membrana” que es col·loca sobre els objectes, i és des d'allà, des d'aquesta “cosa sense paraules en un espai buit”, des d'on ens proposa escoltar. Interessat en la interacció entre cultures, espais, arts i temps, a Machaut-Architektur (Machaut-Arquitectura) Sánchez-Verdú parteix de la Messe de Nostre Dame (Missa de nostra senyora) de Guillaume de Machaut i porta al llenguatge contemporani algun dels seus elements, com la construcció de “columnes sonores” als instruments —tal com es feia en l'àmbit vocal— o prenent les repeticions rítmiques (talea) com a element d'estructuració. Les dues peces dialogaran amb les dues estrenes. La música de Montserrat Lladó, d'una banda, es caracteritza per la recerca d'intenses capes textuals sonores, i certament fosques en força ocasions; i la de José Mora, de l'altra, es desplega en una escriptura concisa que en reflecteix l’aproximació personal i imaginativa a la composició.

    • dijous 15 de desembre 19:00 H
  • 10 €
  • Sala 2 Oriol Martorell
  • Sampler Sèries

Una exploració micrològica del so.

Sessions i compra d'entrades

dijous

15 de desembre 2022
Hora:
19:00 h
Preu:
10 €

Comprar entrades

Inclós als abonaments:

    Inclòs als abonaments

      També et pot interessar

      After Maryanne Amacher
      Sampler Sèries

      After Maryanne Amacher

      Thomas Ankersmit

      Representacions:
      18 de gener de 2023
      Lloc:
      Sala 3 Tete Montoliu
      Sofia Gubaidulina
      Sampler Sèries

      Sofia Gubaidulina

      Ricardo Descalzo i Barcelona Modern Ensemble

      Representacions:
      19 de febrer de 2023
      Lloc:
      Sala 2 Oriol Martorell
      Le retour de l'écoute
      Sampler Sèries

      Le retour de l'écoute

      Michel Doneda + Lê Quan Ninh + Núria Andorrà + Tom Chant

      Representacions:
      15 de març de 2023
      Lloc:
      Sala 4 Alicia de Larrocha
      Anar al principi