© Lisa Marie Mazzucco

LUDOVIC MORLOT

Director titular de l’OBC

Ludovic Morlot assumeix el càrrec de director musical titular de l’Orquestra Simfònica de Barcelona a partir del mes de setembre de 2022, i dirigirà l’orquestra un mínim d’onze setmanes per temporada.

L’ímpetu, l’elegància i la intensitat sobre l’escenari de Ludovic Morlot li han valgut l’estima d’espectadors i orquestres d’arreu, des de la Filharmònica de Berlín fins a l’Orquestra Simfònica de Boston. En els seus vuit anys com a director musical de l’Orquestra Simfònica de Seattle va anar més enllà de la programació concertística tradicional i va guanyar diversos Grammys.

Actualment és director emèrit de l’Orquestra Simfònica de Seattle i el 2019 va ser nomenat artista associat de l’Orquestra Filharmònica de la BBC, amb la qual ha mantingut una estreta relació durant molts anys. Cada temporada torna a dirigir totes dues orquestres. Ha estat director artístic i membre fundador de la Jove Orquestra Nacional de la Xina entre el 2017 i el 2021; en va dirigir els concerts inaugurals al Carnegie Hall i a la Xina el 2017 i hi va anar de gira per Europa el 2019. Entre 2012 i 2014 va ser director titular de La Monnaie i va dirigir produccions noves a Brussel·les i al Festival de Pasqua d’Ais de Provença, com La clemenza di Tito, Jenufa i Pelléas et Mélisande (Pel·leas i Melisenda).

Morlot ha dirigit la Filharmònica de Berlín, la Reial Concertgebouw, la Filharmònica de Txèquia, l’Orquestra Estatal de Dresden, la Filharmònica de Londres i l’Orquestra del Festival de Budapest, a més de moltes de les principals orquestres dels Estats Units, com la Filharmònica de Nova York, la Filharmònica de Los Angeles i les orquestres simfòniques de Chicago i Boston. Morlot té una connexió molt estreta amb Boston: va obtenir la beca Seiji Ozawa de direcció al Festival de Tanglewood i més endavant va ser designat director assistent de l’Orquestra Simfònica de Boston. Des d’aleshores ha dirigit l’orquestra en concerts d’abonament a Boston, a Tanglewood i en una gira per la costa oest dels Estats Units. També ha actuat moltes vegades a Àsia i Austràlia, en concret amb la Filharmònica de Seül, l’Orquestra Simfònica Japonesa Yomiuri i l’Orquestra Simfònica de Melbourne. Ha actuat als festivals d’Edimburg, d’Aspen, els Proms de la BBC i el Wien Modern.

La seva titularitat a Seattle va suposar un període importantíssim en la trajectòria musical de l’orquestra. La seva programació innovadora inclou la seva tria de repertori, a més de produccions teatrals i actuacions fora de l’espai tradicional de la sala de concerts. Ha fet un gran nombre de col·laboracions amb músics de diferents gèneres, encàrrecs i estrenes mundials. Per alguns d’aquests projectes —com Become ocean de John Luther Adams, el Concert per a violí d’Aaron Jay Kernis, interpretat per James Ehnes, i una exploració de la música de Dutilleux— l’orquestra ha obtingut cinc premis Grammy, a més de la nominació a Orquestra de l’Any 2018 atorgada per Gramophone. Morlot ha publicat 19 gravacions amb el segell Seattle Symphony Media, que va néixer el 2014.

Morlot va inaugurar la temporada 21-22 amb una versió concertant de Die Walküre (Les valquíries) de Wagner a l’Òpera de Seattle i també va dirigir l’Orquestra de Filadèlfia, la Filharmònica de Los Angeles, i les orquestres simfòniques de San Francisco, Seattle, Utah i Sao Paulo en concerts d’abonament. A Europa ha estat convidat per la Filharmònica dels Països Baixos, la Filharmònica de Copenhagen, la Filharmònica de la BBC, l’Orquestra Nacional de Lille, la Filharmònica de Bergen, l’Orquestra Simfònica Ciutat de Birmingham, l’Orquestra de Castella i Lleó i, evidentment, la de Barcelona. Està molt compromès a ajudar els talents emergents i sovint dirigeix estudiants al Conservatori de Colburn. Va ser jurat del Concurs Internacional de Piano de Leeds i va dirigir estudiants a la Reial Acadèmia de Música de Londres, al Conservatori de Nova Anglaterra (Boston) i a la seva visita anual al Festival d’Aspen. L’estiu del 2021 ha dirigit una sèrie d’estrenes mundials de joves compositors al concert anual CONE Institute de l’Orquestra Simfònica de Nova Jersey.

Amb formació de violinista, va estudiar direcció a l’escola Pierre Monteux (EUA) amb Charles Bruck i Michael Jinbo. Va continuar formant-se a la Reial Acadèmia de Londres i, més endavant, al Reial Conservatori de Música de Londres, després d’obtenir la beca de Direcció Norman del Mar. Morlot és professor associat de la Facultat de Música de la Universitat de Washington, a Seattle, i artista convidat al Conservatori de Colburn, a Los Angeles. El 2014 va ser nomenat membre de la Reial Acadèmia de Música, en reconeixement per la seva important contribució a la música.

ludovicmorlot.com

© Bartek BarczykMarta Gardonlinska

MARTA GARDOLINSKA

Principal directora convidada de l’OBC

Amb una carrera meteòrica, Marta Gardolińska s’està convertint en una de les joves directores d’orquestra més interessants del panorama musical. Actualment és directora musical de l’Òpera Nacional de la Lorena i directora convidada principal de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya a partir de la temporada 22-23.

Gardolińska va aconseguir el reconeixement internacional el 2018 com a jove ajudant de direcció de l’Orquestra Simfònica de Bournemouth, posició en què va dirigir l’orquestra en dos concerts de subscripció molt aclamats. Gràcies a això, li van oferir una beca Dudamel amb la Filharmònica de los Angeles durant la temporada 19-20 que incloïa una invitació per ser segona directora de Gustavo Dudamel en l’enregistrament en directe de la Simfonia n.4 d’Ives per a Deutsche Grammophon, que els va valer un premi Grammy. Gardolińska va tornar a Los Angeles l’estiu passat per debutar amb l’orquestra al Hollywood Bowl i la van convidar immediatament a tornar-hi l’agost del 2022.

Al llarg de la temporada 21-22 Gardolińska va dirigir per primera vegada orquestres importants com l’Orquestra Simfònica de Londres, l’Orquestra Simfònica de la Ràdio Sueca, l’Orquestra Simfònica de la Ciutat de Birmingham, l’Orquestra Nacional del Capitoli de Tolosa i la Royal Northern Sinfonia. Altres fites recents són el seu debut a París amb l’Orquestra de Cambra de París, la Reial Orquestra Nacional d’Escòcia, l’Orquestra Simfònica de la Ràdio Nacional Polonesa i l’Orquestra de Cambra d’Escòcia.

Aquesta temporada ha dirigit per primera vegada l’Orquestra Simfònica Nacional de Dinamarca, l’Orquestra Philharmonia i l’Orquestra Hallé.

Inspirada per l’experiència de cantar al cor de la seva escola i fascinada pels colors de la música simfònica, va voler estudiar direcció orquestral a la Universitat de Música Frederic Chopin de Varsòvia, la Universitat de Música i Arts Escèniques de Viena i va assistir a nombroses classes magistrals i tallers amb músics de la talla de Bernard Haitink, Peter Eötvös, Bertrand de Billy, György Kurtág i Marin Alsop.

martagardolinska.com

Stephanie Childress

Principal directora convidada de l’OBC a partir de la temporada 24-25

Idees fortes, comunicació lúcida i energia intensament concentrada són algunes de les qualitats que defineixen la directora francobritànica, que continua deixant la seva empremta tant en el repertori simfònic com en l’operístic. Childress va passar gran part de la tardor de la temporada 2023-2024 amb aquest últim, debutant a la Staatsoper d’Hamburg amb una nova posada en escena de David Bösch de Die Entführung aus dem Serail abans de tornar a Glyndebourne per dirigir la producció de Mariame Clément de Don Giovanni. Després de l’èxit de Le Nozze di Figaro a Glyndebourne la tardor passada, Opera Today va comentar que “és a la fossa en què aquest Don Giovanni cobra una vida excepcional, amb Stephanie Childress dirigint la Glyndebourne Sinfonia i revelant-se com una mozartiana fins a la medul·la. Il·lumina detalls afortunats amb un ritme ben calculat i una oïda fina per a l’equilibri”.

La impressionant temporada 2023-2024 inclou debuts, entre d’altres, amb l’Orquestra del Centre Nacional de les Arts d’Ottawa, l’Orquestra de Cleveland, l’Orquestra Simfònica Yomiuri Nippon, la Filharmònica de Dresden, la Reial Orquestra Nacional Escocesa i l’Orquestra Simfònica de la Ràdio Nacional de Polònia, així com tornades a les Orquestres Simfònica de Barcelona i Simfònica de Carolina del Nord. També dirigirà Breaking the Waves, de Missy Mazzoli, per a l’Òpera de Detroit, i tancarà la temporada al juliol debutant amb l’Orquestra Simfònica de Detroit.

Entre les temporades anteriors destaquen els concerts amb l’Orquestra Nacional d’Île-de-France, l’Orquestra Simfònica de Berlín (Konzerthausorchester), l’Orquestra Simfònica del Nuevo Mundo (New World Symphony Orchestra), l’Orquestra de París i l’Orquestra Simfònica de Londres. Childress ha conclòs fa poc un mandat de tres anys com a directora assistent de l’Orquestra Simfònica de San Luis, on va dirigir diversos concerts d’abonament, així com actuacions amb l’Orquestra Simfònica Juvenil de San Luis (Missouri, Estats Units). Anteriorment, també va ser guardonada amb el segon premi al concurs inaugural “La Maestra” de la Filharmònica de París el 2020.

Defensora apassionada d’amplificar el paper de la música en el món actual, Childress va fer anteriorment una residència artística a Vila Albertine, una xarxa per a les arts i les idees que inclou França i els Estats Units. També és membre del programa francobritànic de joves líders, creat pel Consell Francobritànic per fomentar la cooperació als dos costats del Canal de la Mànega. Stephanie col·labora activament amb el Tri-borough Music Hub, una organització premiada en l’àmbit de l’educació musical. Ha participat en diversos programes amb l’associació, per exemple com a directora del conjunt de corda juvenil en un acte d’“Artistes per la inclusió” i com a ponent a la Youth Music Conference del 2020, celebrada al Royal College of Music.

stephaniechildress.com

AGATA ZAJAC

directora ASSISTENT de l’OBC

Agata Zajac és una directora d’orquestra polonesa. Va iniciar la seva trajectòria musical com a violinista i més endavant va acabar els seus estudis de direcció orquestral a l’Acadèmia de Música de Poznan (Polònia). La temporada passada Zajac va gaudir de la beca Mills Williams Junior de direcció al Reial Conservatori de Música de Manchester. A principis del 2023 va rebre el segon premi i el premi del públic al Concurs Internacional de Direcció Orquestral Siemens Hallé i ha estat nomenada ajudant de direcció de Ludovic Morlot a l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya per a la temporada 2023-24. Zajac va ser directora resident de l’Orquestra Simfònica de Torun (2020-21) i l’Orquestra Filharmònica de Sudeten (2021-22), a Polònia. Ja ha treballat amb moltes orquestres internacionals, com la Filharmònica de la BBC, la Camerata de Manchester, la Britten Sinfonia, la Filharmònica de Graz, l’Orquestra Nacional de Metz, l’Orquestra Filharmònica de Malta, la Filharmònica d’Atenes, l’Orquestra Simfònica de la Ràdio Nacional Polonesa de Katowice, l’Òpera de Cambra de Varsòvia i la Filharmònica de Poznan.

Zajac ha participat a nombroses classes magistrals de direcció orquestral i ha rebut mentories de mestres destacats com Paavo Järvi, Marin Alsop, Johannes Schlaefli, Jorma Panula, Mark Heron i Peter Eötvös. Va estudiar a l’Acadèmia de Direcció Orquestral de la Tonhalle (2022-23), l’Acadèmia de Direcció Orquestral de Gstaad (2021) i l’Acadèmia de Direcció Orquestral de l’Orquestra Simfònica de la Ràdio Nacional Polonesa (2021). L’estiu de 2023 Zajac serà al Festival de Música de Tanglewood com a becària de direcció de l’Orquestra Simfònica de Boston, braç a braç amb el seu director musical, Andris Nelsons.

Al llarg de la seva carrera, l’han convidat a molts concursos i audicions internacionals, com la Classe Magistral i el Concurs Internacional de Direcció Orquestral de Malta (2018) i el Concurs Internacional de Direcció Orquestral Città di Brescia (2021), on va rebre distincions especials. També va participar a l’última edició del Concurs de Direcció Orquestral Donatella Flick, en què es va classificar per a les semifinals i va tenir l’oportunitat d’assajar amb l’Orquestra Simfònica de Londres.
El 2018 Zajac va rebre una beca del Ministeri de Cultura i Patrimoni Nacional de Polònia.

agatazajac.com

Jakub Przybycien

Director assistent de l’OBC

Jakub Przybycien és un director i violinista polonès que, després de créixer a l’orquestra, destaca sobretot pel seu gran coneixement de la perspectiva orquestral. Músics d’orquestres d’arreu del món aprecien el seu estil enèrgic i carismàtic. El seu caràcter transparent i les seves idees musicals inspiren el públic i els músics allà on actua i deixen un record inesborrable.

La temporada 2023-24 Jakub Przybycien serà ajudant de direcció del mestre Ludovic Morlot a l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, a més de titular de la beca Mills Williams Junior de direcció al Reial Conservatori de Música de Manchester.

El març passat Przybycien va quedar finalista al Concurs de Direcció Orquestral Donatella Flick, on va dirigir l’Orquestra Simfònica de Londres al concert final. El 2022 va ser finalista de les classes magistrals amb l’Orquestra Crítica de Berlín. A l’Acadèmia de Direcció Orquestral de Gstaad (2021) va ser guardonat amb el premi Neeme Järvi.

Actualment Przybycien és ajudant dels professors Johannes Schlaefli i Christoph-Mathias Mueller, amb qui està acabant el Màster en Interpretació Musical Especialitzada a la Universitat de les Arts de Zuric. També és director principal de la Societat Orquestra de Zuric i becari del fòrum Dirigieren.

Per ampliar les seves competències musicals i tècniques com a director d’orquestra, Przybycien ja ha participat a diverses classes magistrals de directors eminents com Neeme, Paavo i Kristjan Järvi, Marin Alsop, Jaap van Zweden, Peter Eötvös, Jorma Panula i Michael Sanderling. Ha treballat amb orquestres com l’Orquestra Simfònica de Londres, la Filharmònica del Mar Bàltic, l’Ensemble Ars Nova, la Filharmònica de Württemberg Reutlingen, la Filharmònica de Baden-Baden, la Filharmònica de Westfàlia del Sud, l’Orquestra Crítica de Berlín, l’Orquestra Simfònica de Göttingen, la Filharmònica de Hradec Králové, l’Orquestra Nacional de l’Òpera de Montpeller-Occitània i l’Orquestra Simfònica de la Ràdio Nacional Polonesa. Aquesta temporada Przybycien treballa amb els Balthasar Neumann Ensembles i l’Orquestra Filharmònica de Zielona Góra.

Jakub Przybycien va començar la seva formació musical als sis anys, tocant el violí. Al llarg de la seva carrera com a violinista, ha guanyat premis a molts concursos nacionals i internacionals de violí. Entre els seus molts èxits destaca el fet que l’acceptessin a la prestigiosa Jove Orquestra de la Unió Europea, on va treballar i aprendre de grans músics com el mestre Bernard Haitink, Manfred Honeck, Noah Bendix-Balgley i Lorenza Borrani. Entre el 2014 i el 2019 va estudiar violí amb la professora Monika Urbaniak Lisik a l’Escola Superior d’Art de Berna (Suïssa). Va acabar el grau i el màster amb distincions. Quan encara era estudiant de violí, va fer els primers passos en la seva carrera com a director d’orquestra. Va acabar els estudis de direcció orquestral amb distincions a l’Acadèmia de Música de Wroclaw (Polònia) amb el professor Marek Pijarowski. Przybycien va acabar el màster a la classe de direcció orquestral de renom mundial que impartia el professor Johannes Schlaefli, a la Universitat de les Arts de Zuric.

jakubprzybycien.com

MÚSICS

PRIMERS VIOLINS

Vlad Stanculeasa, concertino
Jaha Lee, concertino associada
Raúl García, assistent concertino
N.N, assistent concertino
Sarah Bels
Walter Ebenberger
Ana Isabel Galán
Natalia Mediavilla
Lev Mikhailovskii
Katia Novell
Ivan Percevic
María Pilar Pérez
Anca Ratiu
Jordi Salicrú
Aurora Zodieru
N.N.

SEGONS VIOLINS

Alexandra Presaizen, solista
N.N., solista
Emil Bolozan, assistent
María José Aznar
María José Balaguer
Jana Brauninger
Patricia Bronisz
Claudia Farrés
Alzy Kim
Mireia Llorens
Melita Murgea
Josep Maria Plana
Robert Tomàs
N.N.

VIOLES

Aine Suzuki, solista
Anna Puig, solista
N.N., assistent
David Derrico
Josephine Fitzpatrick
Franck Heudiard
Christine de Lacoste
Sophie Lasnet
Miquel Serrahima
Jennifer Stahl
Andreas Süssmayr
Adrià Trulls

Violoncels

Charles-Antoine Archambault, solista
José Mor, solista
Olga Manescu, assistent
Blai Bosser
Irene Cervera
Lourdes Duñó
Vincent Ellegiers
Marc Galobardes
Jean-Baptiste Texier
N.N.

Contrabaixos

Christoph Rahn, solista
N.N., solista
Dmitri Smyshlyaev, assistent
Jonathan Camps
Apostol Kosev
Josep Mensa
Matthew Nelson
Albert Prat

Flautes

Francisco López, solista
Beatriz Cambrils
Christian Farroni, assistent
Ricardo Borrull, flautí

Oboès

Rafael Muñoz, solista
José Juan Pardo
Dolors Chiralt, assistent
Disa English, corn anglès

Clarinets

Larry Passin, solista
Francesc Navarro
Josep Fuster, assistent i clarinet en mi b
Alfons Reverté, clarinet baix

Fagots

Silvia Coricelli, solista
Noé Cantú
Thomas Greaves, assistent
Slawomir Krysmalski, contrafagot

Trompes

Juan Manel Gómez, solista
Joan Aragó
Juan Conrado García, assistent solista
David Bonet
Pablo Marzal
N.N.

Trompetes

Mireia Farrés, solista
N.N.
Angel Serrano, assistent
Adrián Moscardó

Trombons

Eusebio Sáez, solista
Vicent Pérez
Gaspar Montesinos, assistent
Raul García, trombó baix

tuba

Daniel Martínez

Timbales

Luc Rockweiler, solista

Percussió

Joan Marc Pino, assistent
Juan Francisco Ruiz
Ignasi Vila

ARPA

Magdalena Barrera

ENCARREGAT D’ORQUESTRA

Walter Ebenberger

Director tècnic

Joan Cortés i Massana

CAP del departament artístic

Montserrat Grau Llobet

ADMINISTRACIÓ

Núria Torrens, gestió del personal
Leticia Martin,  contractació externa
Jose Sanchís, producció artística
Mercè J. Puertas, administrativa
Begoña Pérez, responsable de documentació musical
Ignasi Valero, responsable d’escena

Compromís social

El projecte social és una part fonamental de l’activitat de l’OBC i per això treballem per acostar la música simfònica a aquelles persones en situació vulnerable en col·laboració amb Apropa Cultura. Per gaudir d’aquestes activitats cal ser un centre social registrat al programa Apropa Cultura.

Una activitat de L’Auditori amb el suport del Fons Europeu de Desenvolupament Regional ‎‎(FEDER) a través de l’Interreg V-En Espanya, França, Andorra (POCTEFA 2014-2020).

Projecte cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER)

Músics OBC

Audicions

Processos de selecció oberts:

Borsa treball Violoncel OBC

2 Documents

Veure

CARREGANT…

Formulari enviat correctament!

El formulari s'ha enviat correctament. Ens posarem en contacte per correu electrònic o telèfon.