Membre de formacions mítiques com ara Iceberg o Pegasus, i impulsor incansable de nombrosos projectes artístics, Max Sunyer va viure en primera persona lextraordinària ebullició musical, social i cultural que va revolucionar la segona meitat del s.XX. Amb un profund coneixement i duna manera entenedora i didàctica, ens aproparà als secrets de la guitarra elèctrica a través dalguns dels seus models més il·lustres com els de la Gibson Les Paul o la Fender Stratocaster- que, amb les seves respectives particularitats, van marcar tota una època i van ser decisius en levolució i desenvolupament del rock, el blues, el jazz i altres gèneres populars de la música contemporània.
Lexperimentat guitarrista ens mostrarà igualment alguns dels pedals i efectes més originals i destacats octavador, distorionador, wah-wah, reverb i choros, entre daltres- que conserva el Museu, els quals també formen part inseparable de la història de la guitarra elèctrica i de la seva incessant recerca de nous timbres i sonoritats.
A banda daquesta audició, el proper dimecres 16 hi haurà també lúltima de les conferències al voltant de la figura dIsaac Albéniz. “Lentorn artístic dIsaac Albéniz” anirà a càrrec del profesor titular dHistòra Moderna de la Universitat de Barcelona Francesc Fontbona i buscarà donar a conèixer de primera mà en quins espais i amb quines persones del món de lart i la cultura es relacionava el músic català. Els modernistes Ramon Casas, Santiago Rusiñol o Joaquim Mir eren alguns dels seus íntims a Barcelona, com també ho era el pintor espanyol Darío de Regoyos, amb qui mantenia una relació fraternal.
El III Cicle La Música del Museu continua diumenge 20 de desembre amb “Els efectes històrics de la guitarra elèctrica”
11-Dec-2009