DARIO CASTELLO
Venècia c. 1590 – c. 1630

Sonata seconda

(1621)

 

FRANÇOIS COUPERIN
París 1668 – 1733

Le rossignol-en-amour

(1722)

 

JOHANN SEBASTIAN BACH
Eisenach, Alemanya 1685 – Leipzig 1750

Suite en do menor, BWV 997

(arr. L. Horsch)

 

LOTTA WENNÄKOSKI
Helsinki 1970

Arteria

(2021) – Estrena nacional. Obra encàrrec del Concertgebouw Amsterdam, Kölner Philharmonie i ECHO

 

ANTONIO VIVALDI
Venècia 1678 – Viena 1741

Concert per a flautí RV 443: Siciliano – Allegro molto

(1729)

 

FRANCESCA CACCINI
Florència 1587 – 1640

Chi desia di saper che cosè amore

(1618)

 

CLAUDE DEBUSSY
Saint-Germain-en-Laye, França 1862 – París 1918

Syrinx

(1913)

 

ANNE DANICAN PHILIDOR
París 1681 – 1728

Sonata en re menor

(1711)

 

MARIN MARAIS
París 1656 – 1728

Couplets de folies

(arr. L. Horsch)

 

La durada aproximada del concert serà de 60 minuts

Lucie Horsch, flauta de bec

ECHO Rising Star, nominada pel Concertgebouw dAmsterdam

 
Thomas Dunford, llaüt
COMENTARI

per Alba Nogueras

Aquest recital d’antiga començarà amb la Sonata seconda (1629) de Dario Castello, compositor venecià conegut per les seves dues col·leccions de sonates concertades en Stil Moderno. La seguirà Le rossignol-en-amour, de François Couperin, una obra que el mateix compositor considerava excel·lent per tocar amb flauta si se’n suavitzaven els accents, s’executava de manera precisa cada passatge i se sacrificava tot per a l’expressió justa. Arribarem fins al pare del Barroc amb la Suite en do m, BWV 997, una obra originalment per a llaüt o lautenwerk, arranjada en aquesta ocasió per la mateixa Lucie Horsch.

Farem un salt cronològic per arribar a la nostra contemporaneïtat i gaudir de l’estrena nacional d’una obra titulada Arteria (2021), de la compositora finlandesa Lotta Wennäkoski. La seguirà el virtuosístic Concerto per flautino, RV 443 d’Antonio Vivaldi, amb passatges que requereixen un gran domini tècnic i objecte de debat per una notació en el manuscrit sobre la tonalitat. Tot seguit sentirem Chi desia di saper che cos’è amore (1618) de Francesca Caccini, compositora i cantant florentina summament prolífica. La formació interpretarà, també, una obra per a flauta solista de repertori pràcticament obligat i d’inspiració mitològica: estem parlant de Syrinx (1913) de Claude Debussy, que parteix de la història de la nàiada Siringa, perseguida pel déu Pan.

El recital encararà la part final amb la Sonata en re m (1711) del compositor francès Anne Danican Philidor, amb un primer moviment que es desenvolupa com un lament de gran bellesa i uns altres quatre que es despleguen àgils en forma de fuga o de dansa a tres i a quatre temps. Clausurarà, finalment, el concert la peça Couplets de folies de Marin Marais, arranjada de nou per Horsch i que porta per subtítol Les folies d’Espagne, fent referència a l’apropament imaginatiu o fantàstic que el compositor va fer a la temàtica espanyola.

Lucie Horsch, ferma defensora del seu instrument, ha actuat amb conjunts barrocs, orquestres simfòniques i en recitals de gran prestigi. Dels últims reconeixements, destaquen la selecció d’enguany com a ECHO Rising Star i el Dutch Music Award 2020, la màxima distinció concedida pel Ministeri de Cultura holandès en el camp de la música clàssica. Juntament amb Thomas Dunford, llaüt, han realitzat recitals en sales com el Wigmore Hall, el Het Concertgebouw Amsterdam i la Philharmonie Essen.

CARREGANT…
Calendari sessions
Sessions del dia

Formulari enviat correctament!

El formulari s'ha enviat correctament. Ens posarem en contacte per correu electrònic o telèfon.