L’Auditori inaugura la seva temporada de Cambra amb música vocal de Robert Gerhard

07-Oct-2021 – Aleix Palau

El proper 14 d’octubre L’Auditori de Barcelona dona el tret de sortida a la temporada de Música de Cambra. Una temporada que començarà amb un concert dedicat a la música vocal d’arrel popular de Robert Gerhard, compositor de qui enguany es commemora el 125è aniversari del seu naixement. 

La soprano María Hinojosa Montenegro i la mezzosoprano Anna Alàs i Jové, acompanyades al piano per Francisco Poyato i Anna Crexells, interpretaran els cicles dedicats a la cançó popular catalana i francesa i també els 7 Haiku per a formació de cambra dirigits per Francesc Prat

Aquest concert s’emmarca dins d’un projecte discogràfic en el qual L’Auditori hi ha participat amb l’enregistrament per part de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya del Cancionero de Pedrell (1941) i de les Sis cançons populars catalanes (1928) de Robert Gerhard. Obres que han comptat amb la veu de la soprano Núria Rial i la direcció de Francesc Prat. Aquests enregistrament són la primera publicació de la temporada del segell digital de L’Auditori i estan disponibles a L’Auditori Digital

A més, el concert és part d’un projecte discogràfic coproduït per L’Auditori i el segell discogràfic Seed Music que recull la música d’inspiració popular de Robert Gerhard. Un treball en el qual, a més de l’enregistrament amb l’OBC, s’hi integra el repertori que s’interpretarà durant el concert inaugural de la temporada de Cambra.

Pel que fa a les Vuit cançons populars catalanes (1929), dedicades a la soprano Conxita Badia, es van estrenar el 1929 al Palau de la Música Catalana, en un concert monogràfic organitzat per l’Associació de Música da Camera dedicat a un Gerhard que acabava de tornar de l’estada a Viena amb Arnold Schönberg. Al disc i al concert del proper 14 d’octubre, aquestes vuit cançons seran interpretades per la mezzosoprano Anna Alàs i Jové i per la pianista Anna Crexells.

En relació a les Six chansons populaires françaises (1944), que interpreten la soprano María Hinojosa Montenegro i el pianista Franciso Poyato, ja corresponen a l’època britànica de Gerhard. El traç depurat i auster de la poesia japonesa, molt en voga a Europa des que el Japó es va obrir al comerç internacional el 1853, inspira els 7 Haiku (1922, rev. 1958) a través dels poemes —en català i en francès— d’una altra icona avantguardista, Josep Maria Junoy. En aquest ocasió, els interpreten la soprano María Hinojosa i el Seed Ensemble, integrat per la flautista Elisabet Franch; l’oboísta Pilar Bosque Marín; el clarinetista Miquel Ramos; Pepa Fusté al fagot i la pianista Laura Farré Rozada.

Pel que fa a l’enregistrament que es vincula al concert inaugural de la temporada de Cambra, ha comptat amb la producció musical de Santi Barguñó, responsable del segell L’Auditori Digital. Per donar-hi una dimensió major, i atès que aquesta producció discogràfica s’ha desenvolupat en plena pandèmia, Seed Music ha produït un documental inèdit que documenta el procés de gravació d’aquest projecte. El documental ha estat seleccionat pel Festival IN-EDIT 2021 i es podrà veure a la sala 4 de l’Aribau Multicines el proper 4 de novembre a les 16:30 hores. 

La temporada de Música de Cambra seguirà amb El Viatge d’hivern de Franz Schubert, amb Ian Bostridge i Thomas Adès, que ens oferirà una altra perspectiva d’aquests dos artistes que també formaran part de la temporada de l’OBC.

Grans intèrprets com Janine Jansen o Nikolai Lugansky ens transportaran al gran repertori romàntic amb incursions al segle XX, de Brahms a Rihm i de Schubert a Rakhmàninov. Amb els quartets Hanson i Casals torna el quartet de corda, tant amb plantilla clàssica com ampliat a quintet i a doble quartet. I és que aquesta formació presentarà un dels plats forts de la temporada: una marató de cambra d’un dia dintre del Festival Emergents. Un autèntic banquet musical per descobrir talents locals i internacionals. El festival recorre el repertori clàssic sense oblidar l’impuls de la creació contemporània amb l’estrena nacional d’obres de Mark Simpson i de Tebogo Monnakgotla. En aquest sentit, la temporada de cambra es fixarà especialment en compositores de diferents èpoques, com Jane Vignery, Sofia Gubaidulina, Clara Schumann, Alma Mahler, Ilse Weber, Matilde Salvador, Pauline Viardot o Mariona Vila.

La música coral també hi participa amb dos concerts del Cor VEUS dels Amics de la Unió i el Cor de L’Auditori, respectivament. També recollirem els fruits de les col·laboracions entre L’Auditori i diverses entitats, com l’Associació Joan Manén, Joventuts Musicals de Catalunya, el cicle ECHO (European Concert Hall Organisation) Rising Stars o el Concurs Maria Canals.

CARREGANT…
Calendari sessions
Sessions del dia

Formulari enviat correctament!

El formulari s'ha enviat correctament. Ens posarem en contacte per correu electrònic o telèfon.