Repertori
Transcripcions d’àries i fragments d’òperes franceses de LULLY, MARAIS, A. CAMPRA, M.A. CHARPENTIER
Artistes
Coline Ormond, violí barroc Miriam Jorde Hompanera, oboè barroc
Johanna Bartz, flauta travessera Bruno Hurtado Gosalvez, violó
Johannes Ötzbrugger, tiorba
Julio Caballero Pérez, clave
Programa
En aquest concert, El Gran Teatro del Mundo explora els paral·lelismes i les diferències entre la literatura del Siglo de Oro espanyol i l’òpera del Grand Siècle francès. En aquest concert, El Gran Teatro del Mundo explora els paral·lelismes i les diferències entre la literatura del Siglo de Oro espanyol i l’òpera del Grand Siècle francès. Per fer-ho, el programa proposa la reconstrucció d’una petita òpera francesa que s’articula seguint els models de les tragédies lyriques. Aquesta nova versió reuneix músiques dels francesos André Campra, Marc-Antoine Charpentier, Jean-Baptiste Lully i Marin Marais.
Quant a l’argument, ressegueix el monòleg de Segismundo al final del primer acte de La vida es sueño de Calderón de la Barca, tot confrontant el seu discurs amb les temàtiques franceses i l’exploració de l’ambient oníric dels sons. En cada acte de l’òpera hi trobem diferents significats que el barroc ha trobat en el son: des del simple estat de descans fins a la metàfora mística de la trobada de la vida amb la mort, passant pels somnis i els malsons. I com a epíleg, el semidéu Orfeu baixant als inferns fa reflexionar l’oient sobre el despertar com la fi d’una il·lusió. O, com diu Segismundo: “Toda vida es sueño, y los sueños, sueños son.”
Descarregues