Atenció:
En lloc de D’un soir triste de Lili Boulanger, s'interpretarà Prélude à l’après-midi d’un faune de Debussy.
La consagració de la primavera
Repertori
-
Divendres 11 de febrer
Debussy: Prélude à l’après-midi d’un faune (Preludi a la migdiada d'un faune) (1892)-(1894) 10'
Schumann: Concert per a piano i orquestra op. 54 (1841-45) 30'(Eric Lu, solista)
Stravinsky: Le sacre du printemps (La consagració de la primavera) (1911-13) 33'
Dissabte 12 de febrer
Debussy: Prélude à l’après-midi d’un faune (Preludi a la migdiada d'un faune) (1892)-(1894) 10'
Xostakóvitx: Concert per a violoncel i orquestra núm. 1 op. 107 (1959) 27' (Alejandro Gómez, solista)
Stravinsky: Le sacre du printemps (La consagració de la primavera) (1911-13) 33'
Intèrprets
-
Divendres 11 de febrer
Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya
Eric Lu, piano
Alondra de la Parra, direcció
Dissabte 12 de febrer
Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya
Alejandro Gómez, violoncel
Alondra de la Parra, direcció
Programa
Veritable icona de la revolució musical al segle XX, La consagració de la primavera és l'obra que possiblement més ha influït en el transcurs de la història de la música des de la seva polèmica estrena a París el 1913. Concebuda com a música de ballet per als Ballets Russos de Serge Diaghilev i coreografiada per Vàtslav Nijinski, l'ús de ritmes rudes i violents desvetllen una lectura primitivista d'un ritual pagà, una aproximació inaudita al fet musical i coreogràfic amb relació a les convencions vigents. Amb una partitura transgressora i radical, Stravinsky empra l'orquestra com una rica font de recursos rítmics que l'aproxima a un gran instrument de percussió, capaç d'invocar i desfermar les forces primigènies de la natura.
- ESPECTACLE FINALITZAT
- 11 i 12 de febrer 2022
- 25 € / 35 € / 45 € / 55 €
- Sala 1 Pau Casals
- Festival Emergents Barcelona
El debut d'Eric Lu amb l'OBC en el marc del Festival Emergents presenta el Concert per a piano op. 54 de Robert Schumann. Aquesta obra suposa un canvi transcendent en la concepció del concert per a instrument solista i orquestra al llarg del segle XIX: Schumann modifica la concepció del concert entès com a pretext per a l'exhibició virtuosa del solista a una total i plena integració entre aquest i l'orquestra, en la construcció d'una simfonia amb solista.
PROGRAMA DE MÀ

Festival Rakhmàninov I
- Representacions:
- 4, 5 i 6 de març 2022
- Lloc:
- Sala 1 Pau Casals

Festival Rakhmàninov II
- Representacions:
- 11, 12 i 13 de març 2022
- Lloc:
- Sala 1 Pau Casals

Don Quixote
- Representacions:
- 18, 19 i 20 de març 2022
- Lloc:
- Sala 1 Pau Casals