COVID-19. Mesures de Seguretat a L’Auditori de Barcelona. MÉS INFO

Atenció:

En lloc de D’un soir triste de Lili Boulanger, s'interpretarà Prélude à l’après-midi d’un faune de Debussy.

La consagració de la primavera

Repertori

    Divendres 11 de febrer
    Debussy: Prélude à l’après-midi d’un faune (Preludi a la migdiada d'un faune) (1892)-(1894) 10'
    Schumann: Concert per a piano i orquestra op. 54 (1841-45) 30'(Eric Lu, solista)
    Stravinsky: Le sacre du printemps (La consagració de la primavera) (1911-13) 33'

    Dissabte 12 de febrer
    Debussy: Prélude à l’après-midi d’un faune (Preludi a la migdiada d'un faune) (1892)-(1894) 10'
    Xostakóvitx: Concert per a violoncel i orquestra núm. 1 op. 107 (1959) 27' (Alejandro Gómez, solista)
    Stravinsky: Le sacre du printemps (La consagració de la primavera) (1911-13) 33'

Intèrprets

    Divendres 11 de febrer
    Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya
    Eric Lu, piano
    Alondra de la Parra, direcció


    Dissabte 12 de febrer
    Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya
    Alejandro Gómez, violoncel
    Alondra de la Parra, direcció

Programa

Veritable icona de la revolució musical al segle XX, La consagració de la primavera és l'obra que possiblement més ha influït en el transcurs de la història de la música des de la seva polèmica estrena a París el 1913. Concebuda com a música de ballet per als Ballets Russos de Serge Diaghilev i coreografiada per Vàtslav Nijinski, l'ús de ritmes rudes i violents desvetllen una lectura primitivista d'un ritual pagà, una aproximació inaudita al fet musical i coreogràfic amb relació a les convencions vigents. Amb una partitura transgressora i radical, Stravinsky empra l'orquestra com una rica font de recursos rítmics que l'aproxima a un gran instrument de percussió, capaç d'invocar i desfermar les forces primigènies de la natura.

    • ESPECTACLE FINALITZAT
    • 11 i 12 de febrer 2022
  • 25 € / 35 € / 45 € / 55 €
  • Sala 1 Pau Casals
  • Festival Emergents Barcelona

El debut d'Eric Lu amb l'OBC en el marc del Festival Emergents presenta el Concert per a piano op. 54 de Robert Schumann. Aquesta obra suposa un canvi transcendent en la concepció del concert per a instrument solista i orquestra al llarg del segle XIX: Schumann modifica la concepció del concert entès com a pretext per a l'exhibició virtuosa del solista a una total i plena integració entre aquest i l'orquestra, en la construcció d'una simfonia amb solista.

PROGRAMA DE MÀ

També et pot interessar

Festival Rakhmàninov I
Temporada Simfònica OBC 21-22

Festival Rakhmàninov I

Representacions:
4, 5 i 6 de març 2022
Lloc:
Sala 1 Pau Casals
Festival Rakhmàninov II
Temporada Simfònica OBC 21-22

Festival Rakhmàninov II

Representacions:
11, 12 i 13 de març 2022
Lloc:
Sala 1 Pau Casals
Don Quixote
Temporada Simfònica OBC 21-22

Don Quixote

Representacions:
18, 19 i 20 de març 2022
Lloc:
Sala 1 Pau Casals
Anar al principi