2001: Una Odissea de l'espai en concert
Intèrprets
-
Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC)
André de Ridder, director
Cor Madrigal
Cor Francesc Valls
Programa
A part de les imatges espectaculars de l’espai, la pel·lícula va sorprendre per la utilització de la música simfònica, que cobreix pràcticament tot el metratge. Obres d’autors com György Ligeti o del mateix Strauss es van convertir en populars gràcies a la selecció musical que en va fer Stanley Kubrick fa més de 50 anys.
Presented in association with Warner Bros., Southbank Centre and the British Film Institute
- ESPECTACLE FINALITZAT
- 10, 11 i 12 de gener 2020
- 12€ / 26€ / 39€ / 50€ / 60€
- Sala 1 Pau Casals
- OBC POP'S 19-20
Projecció de la pel·lícula en pantalla gegant (versió original amb subtítols en català) i Banda Sonora Original interpretada en directe per l’OBC.
El primer que ens impacta a l’inici de la pel·lícula és la música, uns acords llargs i intensos trencats pels famosíssims cops de timbala que Richard Strauss va escriure a finals del segle XIX i que no podia ni somiar que acabarien convertits en una icona sonora de la història del cinema. I després, valsos vienesos, música contemporània, fragments d’un rèquiem... Música clàssica per acompanyar naus futuristes que es mouen per l’espai i el misteriós so dels planetes que les veuen passar.
Descàrregues

FESTIVAL BEETHOVEN250 I
Un concert de 1814
- Representacions:
- 24, 25 i 26 de gener 2020
- Lloc:
- Sala 1 Pau Casals

FESTIVAL BEETHOVEN250 II
Ono dirigeix la Cinquena
- Representacions:
- 31 de gener, 1 i 2 de febrer 2020
- Lloc:
- Sala 1 Pau Casals

PERSEGUIT PER LA MORT
NORTH BY NORTHWEST
- Representacions:
- 1, 2 i 3 de maig 2020
- Lloc:
- Sala 1 Pau Casals