COVID-19. Security measures at L’Auditori de Barcelona. MORE INFO

1 March 2011

L’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, dirigida per Frank Strobel, interpretarà la música en directe del film El Cavaller de La Rosa de Richard Strauss amb la projecció de la mate

L’Auditori de Barcelona acollirà, els propers dies 4, 5 i 6 de març (a les 21h, 19h i 11h, respectivament) a la Sala 1 Pau Casals, la pel•lícula El Cavaller de la Rosa de Richard Strauss. Una posada en escena innovadora, en la qual el públic podrà gaudir de la música original en directe del film de la mà de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, dirigida per Frank Strobel, al mateix temps, que s’estarà projectant a la sala la pel•lícula muda basada en l’òpera de Richard Strauss, del director cinematogràfic Robert Weine.

A mitjans de la dècada de 1920, quan el cinema mut estava en la seva màxima esplendor, Richard Strauss i el seu llibretista Hugo von Hofmannsthal, van llançar-se a l’aventura de col•laborar en una pel·lícula basada en la seva òpera El Cavaller de la Rosa, estrenada el 1911. Van comptar amb el director cinematogràfic Robert Weine, qui va produir i dirigir el film pensant en com adaptar-la al ritme i la cadència preestablerta en la música del compositor alemany. El mateix Strauss va arreglar la banda sonora i dirigir l’orquestra el dia de l’estrena del film a Dresden (Alemanya) i també quan es va projectar per primera vegada a Londres, fet que ens dóna una idea de com va ser d’important aquest treball per al compositor. El Cavaller de la Rosa és una òpera còmica ambientada en la Viena del segle XVIII, durant els primers anys del regnat de la emperadriu Maria Teresa I. La història pren forma a través d’un embolic amorós que s’estableix quan una refinada i intel•ligent dona casada de l’aristocràcia envia el seu jove amant a dur a terme les funcions de Cavaller de la Rosa a la boda del seu desagradable cosí amb la filla d’un burgès. Els dos joves, al veure’s, s’enamoren i la situació i les relacions entre els diferents personatges es comencen a complicar.

El director Frank Strobel, director artístic de la European FilmPhilharmonic des del 2000, s'ha establert com una important figura en el món de la música per a pel•lícules, amb la seva excepcional musicalitat, versatilitat, experiència tècnica, coneixements i dedicació. Combina uns amplis coneixements en el repertori de concerts de música clàssica, romàntica i del segle XX amb una extensa experiència com a arranjador, editor, productor i músic de gravació. Aquestes qualitats i capacitats li proporcionen una gran experiència en un àmbit ric i relativament poc explorat del repertori musical. A més d'editar i dirigir la música original de clàssics del cine mut, Frank Strobel s'ha especialitzat en arranjar i interpretar noves músiques per a pel•lícules, com per exemple: El cuirassat Potemkin, Metropolis, El Cavaller de la Rosa, Nosferatu i Romeo i Julieta, entre d’altres. 86 anys després de la seva estrena mundial, L’Auditori ens permet imaginar com deuria ser aquell debut, on el públic va tenir el privilegi d’assistir a la projecció de l’única pel•lícula amb una partitura cinematogràfica de Richard Strauss. La recuperació de la pel•lícula amb la banda sonora en directe, de la mà de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, és una gran notícia, un esdeveniment únic per els amants de la música i també, del cinema clàssic.

Go to beginning