COVID-19. Security measures at L’Auditori de Barcelona. MORE INFO

29 March 2011

El Centre Robert Gerhard presenta la Programació Gerhard per aquesta temporada

Conscients de la importància i la transcendència de la figura de Gerhard en el panorama musical català, el Centre Robert Gerhard (C_RG) per a la promoció i difusió del patrimoni musical català, presenta la Programació Gerhard amb 7 concerts fruit de la col•laboració amb l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), els Amics de la Música de Valls, el conjunt Barcelona 216, l’Escola Superior de Música de Catalunya, la discogràfica Naïve, la Fundación Caja Madrid, l’INAEM i el mateix Centre Robert Gerhard.

Destaquen els concerts de l’OBC a la Sala 1 Pau Casals de L’Auditori. Els primers, aquest dissabte 2 i diumenge 3, sota la direcció del director titular de l’orquestra Pablo González que interpretarà Pandora en una versió orquestral en forma de suite realitzada per Gerhard el 1950. L’OBC torna a la programació Gerhard els dies 8, 9 i 10 d’abril amb Gerhard, Beethoven i Mendelssohn amb Víctor Pablo Pérez a la direcció i Julian Rachlinal violí;i els dies 30 d’abril i 1 de maig amb Gerhard, Palomar i Rakhamàninov, sota la direcció de Josep Caballé Domènech amb la interpretació de Les Danses de Don Quixot, una de les obres més difoses del compositor.

Un dels concerts estrella serà el protagonitzat per l’Arditti Quartet, el 19 de maig a la Sala 2 Oriol Martorell de L’Auditori, que interpretarà dos quartets de corda composats per Gerhard (just després d’haver-los enregistrat a L’Auditori). D’altra banda, el conjunt resident de l’auditori bcn216 presentarà algunes de les obres més destacades del catàleg de música de cambra de Gerhard sota la direcció d’Ernest Martínez Izquierdo el proper 6 d’abril.

La programació inclou l’estrena mundial del ballet Ariel que va tenir lloc els dies 29 i 30 de gener que es va fer Valls, ciutat natal de Robert Gerhard dins del marc de les Festes Decennals.

Robert Gerhard (Valls, Tarragona 1896 – Cambridge, Regne Unit 1970) és una de les personalitats més destacades del patrimoni musical català de tots els temps fins al punt de ser considerat com una figura clau de la música catalana i europea. Deixeble de referències tan eminents com ho poden ser les de Felip Pedrell (1841-1922) o Arnold Schönberg (1874-1951), aquests dos creadors, segons el parer de la musicòloga Marta Cureses, són els qui permeten traçar un dibuix de les línies conceptuals portades a terme per Gerhard. Si per un costat, és bàsicament conegut pel pioner ús del dodecatonisme al nostre país, per l’altre, va indagar una orientació de caràcter nacionalista a la dècada 1940-1950 amb obres com el ballet Alegrías o la Simfoniahomenatge a Pedrell (1941).

Go to beginning