El Trio Pedrell recupera una obra de Robert Gerhard dintre de la temporada de Música de Cambra de L’Auditori

06-Nov-2018 – Aleix Palau

El proper 8 de novembre la temporada de Música de Cambra, en col·laboració amb el Centre Robert Gerhard i FICTA Music, presentarà el Trio Pedrell, que formen el violinista Christian Torres, el violoncel·lista Ferran Bardolet i el pianista Jordi Humet , a la Sala 4 Alicia de Larrocha de L’Auditori en un concert que suposarà la recuperació del Trio núm. 1 en Si major de Robert Gerhard. Aquesta cita serà la presentació d’Arrels, primer disc del Trio Pedrell amb el segell FICTA Music.

Per trobar l’origen d’aquesta música hem de viatjar fins a 1918, any en què Robert Gerhard completava dos trios amb piano. El primer s’estrenaria el mateix any al Palau de la Música Catalana i el segon no s’estrenaria fins quatre anys més tard, a la mateixa sala.

Cent anys després, el Trio Pedrell (formació cambrística jove però guardonada en nombrosos concursos nacionals i internacionals) ofereix en concert aquest primer trio de Gerhard (inèdit i conservat a l’Arxiu Robert Gerhard de l’Institut d’Estudis Vallencs) juntament amb el cèlebre segon trio i els dos Nocturn-trio del compositor i musicòleg Felip Pedrell, que fou mestre, entre molts altres, de Robert Gerhard, Enric Granados, Manuel de Falla, Isaac Albéniz, Lluís Millet i Cristòfor Taltabull.


Compromís amb la recuperació de repertori català

Aquest concert és la culminació d’un projecte de recuperació integral que inclou la publicació de la partitura inèdita de Gerhard i l’enregistrament del mateix programa que sentirem en el concert, primer treball discogràfic del Trio Pedrell, que va ser gravat a la Sala 4 Alicia de Larrocha de L’Auditori.

A més de la novetat de Gerhard, l’altra gran aportació que fa aquest disc és el primer enregistrament del trio Nocturn de Pedrell amb harmònium, com l’havia pensat el compositor. Això ha estat possible gràcies a la col·laboració de l’organista Juan de la Rubia. Per a Jordi Humet, “incorporar l’harmònium fa que l’obra prengui un caràcter diferent, encara més proper a l’ambient que evoca el títol”. “Nosaltres mateixos hem tocat aquesta obra moltes vegades com a bis dels concerts, i escoltar-la ara amb l’harmònium en fa percebre-la de manera diferent”, explica Humet.

Amb aquesta música, L’Auditori continua la línia de projectes que permeten la recuperació i divulgació del patrimoni musical català.

CARREGANT…

Formulari enviat correctament!

El formulari s'ha enviat correctament. Ens posarem en contacte per correu electrònic o telèfon.