La violoncel·lista Sol Gabetta torna a L’Auditori de Barcelona per interpretar una de les grans obres dedicades a aquest instrument, el Concert per a violoncel n. 1 de Camille Saint-Saëns. Es posarà al capdavant de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya la directora Elim Chan, una de les joves batutes més destacades de l’actualitat, que debutarà a L’Auditori de Barcelona amb aquest programa.
El Concert de Saint-Saëns és l’obra que li va atorgar més projecció com a compositor i és capdavanter pel que fa a la seva concepció formal, integrat en un sol moviment de tres seccions clarament diferenciades
Escrites durant l’estiu del 1788 i interpretades al llarg de la seva última gira a Alemanya l’hivern del 1789, les tres últimes simfonies de Mozart són, sens dubte, una de les aportacions fonamentals del classicisme al repertori orquestral. Tràgica i lluent alhora, la Simfonia n. 40 en sol m ha estat un model de pathos i rigor clàssic per a tota la generació romàntica, un punt de referència que podem resseguir a les simfonies de Mendelssohn, Schubert i Schumann.
És, de fet, l’interès pels motlles clàssics, i particularment per l’estil i el color orquestral de Mozart i Haydn, el que va impulsar Serguei Prokófiev a compondre la seva Simfonia n. 1 “Clàssica”, obra de referència del repertori neoclàssic. Completarà el programa Utopia, de la compositora basca Sofía Martínez, obra estrenada per l’Orquestra Simfònica de Bilbao el 2019 passat.
Sol Gabetta toca Saint-Saëns amb l’OBC
18-Mar-2021 – Aleix Palau