COVID-19. Mesures de Seguretat per accedir a L’Auditori de Barcelona. MÉS INFO

Re-Visions simfòniques

©Nikolaj Lund / Nicolas Zonvi

Repertori

    Mieczyslaw Weinberg: Concert per a violí i cordes, op. 42 (1948) 20'
    Robert Schumann: Simfonia n. 4 en re m, op. 120 (1841; rev. 1851) 33'

Intèrprets

    Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC)

    Daniel Hope, violí
    Anja Bihlmaier, direcció
    • dissabte 8 de maig 19:00 H
    • diumenge 9 de maig 11:00 H
  • 25 € / 35 € / 45 € / 55 €
  • Sala 1 Pau Casals
  • Temporada Simfònica 20-21

La gènesi de la Quarta simfonia de Robert Schumann és un dels primers casos, en la història de la música, de revisió i transformació profunda d’una simfonia. Si bé va ser composta i estrenada el 1841, no va ser fins a deu anys després que l’autor en donà per bona una reorquestració que alleugeria significativament una instrumentació atapeïda. L’estructura de la peça també va ser alterada: diversos fragments es van suprimir i d’altres van ser-hi agregats. Avui dia forma part del repertori orquestral com una de les aportacions més valuoses del compositor.

Sessions i compra d'entrades

dissabte

8 de maig 2021
Hora:
19:00 h
Preu:
25 € / 35 € / 45 € / 55 €

Comprar entrades

Inclós als abonaments:

diumenge

9 de maig 2021
Hora:
11:00 h
Preu:
25 € / 35 € / 45 € / 55 €

Comprar entrades

Inclós als abonaments:

Programa

L’interès per la música i la figura de Mieczyslaw Weinberg és cada vegada més gran. Compositor injustament menystingut, va viure bona part de la seva vida dins l’ostracisme i fustigat per raons polítiques i ètniques. D’origen modest, polonès i jueu dins la Unió Soviètica, va patir directament l’antisemitisme i les purgues estalinistes contra els artistes considerats contraris al règim. L’autor no va escoltar mai el Concert per a violí i cordes, op. 42. Tot i ser compost el 1948, es va estrenar a Moscou el 1999 i es va enregistrar per primera vegada el 2007 amb l’Amsterdam Sinfonietta. D’una estructura senzilla i lírica, influïda possiblement per l’amenaça sobre qualsevol indici de formalisme o experimentació agosarada, es tracta d’una obra que juga entre la jovialitat i la tragèdia, entre la ironia i la severitat. Weinberg, sens dubte, és un dels grans compositors soviètics i es mereix el seu lloc al costat de Xostakóvitx, Khatxaturian o Prokófiev.

També et pot interessar

Doble concert
Temporada OBC

Doble concert

Representacions:
14 i 15 de maig 2021
Lloc:
Sala 1 Pau Casals

Comprar entrades

info

L'Àngel de Tristany
Temporada Simfònica 20-21

L'Àngel de Tristany

Representacions:
22 i 23 de maig 2021
Lloc:
Sala 1 Pau Casals

Comprar entrades

info

Paper en blanc
Temporada Simfònica 20-21

Paper en blanc

Representacions:
23 i 24 d'abril 2021
Lloc:
Sala 1 Pau Casals

Comprar entrades

info

Anar al principi