Notícies

Lisi Andrés | 9 febrer 2017

Prop de 5.500 persones gaudiran de El Senyor dels Anells: Les dues Torres amb l'OBC a L'Auditori

Aquest cap de setmana (10, 11 i 12) arriba a L’Auditori l’última proposta del cicle OBCinema d’aquesta temporada.

Després de l’èxit de la primera part, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya continua l’aventura amb El Senyor dels Anells. Les dues Torres amb les entrades gairebé exhaurides pels tres dies.

Per interpretar aquesta magnífica partitura de Howard Shore, mentre es projecta la pel·lícula en pantalla gegant, l’OBC comptarà amb la direcció de Ludwig Wicki, la soprano Clara Sanabras, els cors Lieder Càmera, Madrigal i Infanti l de l’Orfeó Català i els nens solistes Alejandro Abad Vegas i Emma Campàs.

La música d’aquesta grandiosa pel·lícula destaca per la força dels fragments corals, que acompanyen de forma intensa cadascuna de les aventures de Frodo, Gollum-Sméagol, Gàndalf el Blanc, els Ents, pastors d’arbres, i la irrepetible batalla de la Gorja d’en Helm. La partitura de Howard Shore té, sens dubte, una gran part de responsabilitat en l’èxit de la trilogia El Senyor dels Anells, de Peter Jackson, amb la qual va recollir un total de 17 premis Oscar. Sentir-la en directe és la millor manera de viatjar pels paisatges i les aventures de l’imaginari de J. R. R. Tolkien.

Howard Shore, un dels compositors i directors d’orquestra en actiu més respectats i honorats d'avui dia.
La música que Shore va crear pel món imaginatiu d’El Senyor dels Anells i de El Hobbit de J.R.R. Tokien ha captivat el públic de totes les generacions. La seva obra és una de les més reconegudes en l’actualitat i ha estat guardonada amb quatre premis Grammy i tres Globus d'Or, a més de nombrosos premis de la crítica.
Més recentment, Shore ha escrit la música de Denial i ha estat guanyador de l’Oscar “Best Picture Oscar” per Spotlight. Ha escrit la música de quinze pel·lícules per David Cronenberg, sis per Martin Scorsese, i ha escrit música per altres reconeguts directors en els últims 40 anys. També ha estat guardonat amb els premis següents: Career Achievement for Music Composition de la National Board of Review of Motion Pictures, New York Chapter's Recording Academy Honors, ASCAP’s Henry Mancini Award, Frederick Loewe Award i Max Steiner Award de la ciutat de Viena. És doctor honoris causa per Berklee College of Music i York University, Officier de l'ordre des Arts et des Lettres de France i guanyador del premi the Governor General’s Performing Arts del Canadà.


El músic i escriptor Doug Adams, autor del llibre The Music of the Lord of the Rings Films diu d’aquesta banda sonora:
“A Les dues torres, Shore desenvolupa els temes que va introduir a La Germandat de l’Anell i hi col·loca figures per a noves cultures i personatges —tot i que és la consolidació de les relacions amb el material acumulat el que il·lustra la situació cada vegada més enrevessada de la Terra Mitjana. Els temes de «La Comarca», per exemple, arriben amb en Merry i en Pippin al Bosc de Fàngorn, on es mesclen amb la música austera dels ents, els pastors d’arbres. Els ents es relacionen amb les onades netejadores del tema «Reclam de la natura», la puresa del qual s’encarna en la veu d’un noi soprano —el mateix so vocal amb què «La seducció de l’Anell» atrau les seves víctimes. El motiu principal de «L’Anell Únic», «La història de l’Anell», es barreja amb «La pena d’en Gòl·lum» quan aquesta criatura desgraciada i obsessiva guia Sam i Frodo —i el seu Tresor— encara més a prop de Mórdor. L’arsenal de material de Sàuron treu el cap per l’horitzó, amb alts i baixos darrere la contundent música d’Ísengard, que s’escampa per les planes de la Terra Mitjana, tot atacant la nova «Fanfara de Ròhan». Al seu torn, la música de Ròhan, trenada grandiosament, troba un aliat impressionant: el tema «La Germandat», que ara representa una coalició reduïda d’homes, elfs, nans i mags. I així les connexions continuen, mons de material musical que gira i interactua per crear un ampli cercle de temes relacionats.”