COVID-19. Mesures de Seguretat per accedir a L’Auditori de Barcelona. MÉS INFO

Notícies

28 de juliol 2011

Oriol Pérez Treviño serà el nou director general de L’Auditori

La presentació pública del candidat es farà al setembre coincidint amb l’explicació del contracte - programa per a L’Auditori.
Al llarg de les properes setmanes el nou director de L’Auditori, el Departament de Cultura i l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona treballaran conjuntament per a dissenyar el contracte-programa que es desplegarà en els propers anys a L’Auditori.

- Un cop estudiades les candidatures finalistes que la comissió assessora, formada per dos representants del Departament de Cultura i dos representants de l’Ajuntament de Barcelona, havia seleccionat prèviament d’entre els 29 candidats que s’hi havia presentat a la convocatòria,

- Tenint en compte la trajectòria del candidat i les seves aptituds professionals,

- Vistes les coincidències programàtiques entre el projecte presentat i els objectius previstos per a la institució:

El regidor de Cultura i cinquè tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Ciurana i el conseller de Cultura de la Generalitat, Ferran Mascarell han acordat proposar Oriol Pérez Treviño com a director general de L’Auditori i encarregar-li el projecte que ha d’establir els eixos d’actuació per als propers anys.

Al llarg de les properes setmanes, el nou director de L’Auditori, l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona i el Departament de Cultura de la Generalitat treballaran conjuntament per a dissenyar el contracte-programa de L’Auditori que es desplegarà en els propers anys. Aquest contracte- programa es farà públic al setembre, coincidint amb l’acte de presentació de Pérez Treviño com a director general.

Segons el procediment oficial, els Òrgans Rectors de L’Auditori hauran de ratificar properament Oriol Pérez Treviño com a nou director general de L’Auditori.

Pérez Treviño substituirà Joan Oller, director de L’Auditori des de l’any 2001 fins el febrer de 2011 i actualment director general del Palau de la Música Catalana.


Trajectòria professional d’Oriol Pérez Treviño

Nascut a Manresa l’any 1972, Oriol Pérez Treviño és llicenciat en Filosofia i Lletres per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctorand en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona. La seva formació musical se centra en les disciplines de flauta de bec i fagot, estudis que ha seguit a l’escola ESCLAT i al Conservatori Professional de Música de Manresa.

Pérez Treviño és coordinador executiu del Centre Robert Gerhard ubicat a l’Auditori i dedicat a la promoció i difusió del patrimoni musical català. En aquesta línia ha desenvolupat diversos projectes editorials, discogràfics i concertístics relacionats estretament amb el patrimoni musical dels països de parla catalana i en col·laboració amb la iniciativa privada.

Director general de l’Acadèmia 1750 & Orquestra Històrica del Festival de Torroella l’any 2007, exerceix, des del setembre de l’any 2009, com director i màxim responsable del Festival de Torroella de Montgrí, festival on prèviament havia treballat com a director adjunt (2006-2009) i com a assistent (2001-2005).

En l’actualitat combina aquestes responsabilitats amb la realització de diferents conferències, publicacions, encàrrecs editorials i comissariats d’exposicions. Així mateix és membre de la Comissió Artística de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya i membre del Patronat de l’Escola Superior de Música de Catalunya.

Entre les tasques que ha desenvolupat en els darrers anys, el nou director de l’Auditori ha estat també coordinador general de la Xarxa de Músiques de Catalunya en la vessant de gestor i director artístic (2000-2009). Al capdavant d’aquest programa, va impulsar la celebració de més de 1.200 concerts a Catalunya per promocionar els joves intèrprets catalans i portar l’oferta musical a tot el país amb el suport del Departament de Cultura i en col·laboració amb les administracions locals.

Membre de l’Orfeó Manresà entre 1991 i 1994 ha estat integrant de diferents formacions musicals dedicades a la musica antiga com ara la Capella Offertorium de Barcelona (1992-1993) i l’Ensemble Laudeamus Viriginem (1994). Ha esta també assistent del compositor Carles Cases en la composició i enregistrament de bandes sonores com les de les pel·lícules “Amic Amat”, “Carícies” i “Ave Maria”.
Oriol Pérezés autor i/ coautor, entre d’altres, de la Historiadel Arte Occidental (Ed.Salvat), De la raó fantasiosa (Editorial Quatre-Set, Manresa, 1994), Josep Maria MestresQuadreny (Editorial Proa, Barcelona, 2002), La passió per la música. Recerques d’un melòman il.lustrat (compilació d’articles sobre temàtiques musicals d’Ernest Lluch i Martín. Quadern les 7 sivelles, Girona, 2004), El descrèdit de la cultura (Edicions el cep i la nansa, Vilanova i la Geltrú, 2005), Quo vadis Sànchez (Revista Nexus, Fundació Caixa Catalunya, 2005), La música contemporània: nous reptes a Catalunya i a Europa (Revista Nexus, Fundació Caixa Catalunya, 2007), Tot muda al so de la flauta (Ed. Ajuntament de Barcelona, 2010) i Ferran Sala(Ed.AIE, 2010), Josep Maria MestresQuadreny: de cop de poma a trànsit boreal (Centre d’Art Santa Mònica, 2010) i El més gran dels romàntics: Robert Schumann (Quaderns de L’Auditori, 2011).
Ha publicat sobre temàtiques musicals, art, literatura i pensament als periòdics Regió-7, Idees, Avui, El Punt, Diario de Navarra i Culturas (La Vanguardia) com així també a les revistes Scherzo, Revista Musical Catalana, Serra d’Or, Dialogal, Nativa, Nexus, El Pou de Lletres i El Contemporani.

Des de la tardor de 2010 és conseller editorial i impulsor de la revista 440 Clàssica (Grup Editorial Enderrock).


Funcions del director general de L’Auditori

La funció principal del nou director general consisteix a aconseguir queL’Auditori, les seves agrupacions musicals i la seva programació i activitats, siguin un referent de qualitat musical també en l’esfera internacional, connectin amb un ampli ventall de públics i esdevinguin un element central en la dinamització musical de la ciutat i el país.

El nou director serà responsable de conduir i dirigir L’Auditori en tots els seus aspectes artístics i de gestió, col·laborant amb programadors, institucions i artistes de Catalunya i d’arreu del món.

El nou Director General de L’Auditori serà presentat públicament el proper setembre coincidint amb la inauguració de la temporada 2011-2012.

Sobre L’Auditori
L’Auditori es va inaugurar el 22 de març de 1999 amb Miquel Lumbierres com a director general.
L’Auditori està integrat per la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona i és un dels grans equipaments musicals del país i una referència bàsica per a la música a Barcelona, a Catalunya i a l’estat. És la seu de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), i acull en residència a diverses formacions de diferents estils musicals (en l’actualitat els grups residents són: Banda municipal de Barcelona, Barcelona 216, Orquestra Àrab de Barcelona i el Quartet Casals). També inclou el Museu de la Música de Barcelona, el centre Robert Gerhard per a la promoció i difusió del patrimoni musical català i comparteix edifici amb l’Escola Superior de Música de Catalunya (gestionada de manera independent).
Els seus objectius són la difusió musical en tots els gèneres, el suport a la creació i la interpretació musical, la conservació, recerca i difusió del patrimoni musical, així com la dinamització de la vida musical a Barcelona i a Catalunya. Des de la seva inauguració, l’any 1999, cal destacar el treball realitzat en l’àmbit educatiu i social, convertint la seva oferta per a públic escolar i familiar i les propostes adreçades a col·lectius especialment desafavorits, un dels seus trets més remarcables.

La seva activitat musical genera més de 600 concerts anuals i mig milió d’espectadors. La programació pròpia s’articula en: simfònica, cambra, antiga, món, coral i moderna. A més, L’Auditori acull bona part de l’activitat musical dels promotors privats de la ciutat de Barcelona.

L’Auditori disposa de quatre sales de concert – la Sala 1 Pau Casals de més de dues mil localitats, la Sala 2 Oriol Martorell de sis-centes localitats, la Sala 3 Tete Montoliu i la Sala 4 Alicia de Larrocha de mida més reduïda i de caràcter polivalent – els espais dedicats al Museu de la Música i els espais de serveis complementaris. L’entitat gestiona un pressupost aproximat de 23 milions d’euros, amb una plantilla de personal propi de dues-centes persones.

28 de juliol de 2011