COVID-19. Mesures de Seguretat a L’Auditori de Barcelona. MÉS INFO

Notícies

Aleix Palau | 29 de juliol 2022

L’Auditori recupera públic i consolida la seva aposta artística en la temporada 2021-22

L’Auditori de Barcelona tanca la temporada 2021-22 amb 489 concerts i 280.871 espectadors. Una temporada que ha suposat el retorn progressiu a la normalitat, amb la celebració de concerts d’artistes i formacions nacionals i internacionals i l’eliminació de les distàncies de seguretat tant per part del públic com dels músics, així com la desaparició de les restriccions d’ús de mascareta. També durant la temporada 2021-22, ha acabat la seva etapa al capdavant de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya el mestre Kasuzhi Ono i s’ha anunciat la nova titularitat de la formació, que liderarà el director Ludovic Morlot.

L’Auditori recupera públic i consolida la seva aposta artística en la temporada 2021-22

Resum de xifres de la temporada 202-22
Número de concerts durant la temporada 2021-22 de L’Auditori: 489
Número d’assistents: 280.871
Concerts de l’OBC: 74
Número d’assistents als concerts de l’OBC: 69.507
Concerts de la Banda Municipal: 25
Número d’assistents als concerts de la Banda Municipal: 16.965
Concerts del Projecte Educatiu: 248
Número d’assistents als concerts del Projecte Educatiu: 99.318

Nova Creació
Estrenes mundials: 15 
Estrenes nacionals: 14
Nous encàrrecs: 20
Projectes de producció pròpia: 32


La temporada 2021-22 ha estat la segona parada de la trilogia artística dissenyada per Robert Brufau, director de L’Auditori, i que s’inpira en un cicle vital de tres fases, representat per un procés de gènesi (Temporada 20-21: Creació), desenvolupament (Temporada 21-22: Amor-odi) i final (Temporada 22-23: Mort o retorn).

En total, L’Auditori ha celebrat 489 concerts, dels quals 409 són de producció pròpia i 69 de promotors externs, i ha rebut 280.871 assistents, un 175% més que a la temporada anterior. 

És així com la temporada 2021-22 ha explorat les relacions d’amor i odi a través de la música i ha permès gaudir a L’Auditori d’un extens planter de solistes i directors com Evgeny Kissin, Julia Lezhneva, Alondra de la Parra, Juanjo Mena, Denis Khozhukin, Pierre-Laurent Aimard, Sheku Kanneh-Mason, Ian Bostridge, Xavier Sabata, Nicola Benedetti, Jordi Savall, Annette Dasch, Núria Rial, Kian Soltani, Siobhán Stagg, Thomas Adès o Nicolai Lugansky, entre molts altres.

En la mateixa línia, L’Auditori ha ampliat el seu compromís amb la igualtat de gènere i ha convidat 7 directores i apostat per les compositores, amb noms com Lili Boulanger, Sofia Gubaidulina, Andrea Tarrodi, Betsy Jolas, Raquel García-Tomás, Mariona Vila o Kaija Saariaho. En el camp de la nova creació, els compositors convidats de la temporada han estat Bernat Vivancos i Joan Magrané i que en les diverses línies de programació de la casa, s’han fet més de 15 estrenes mundials, 14 estrenes nacionals, gairebé una vintenta d’encàrrers i 32 projectes de producció pròpia. Entre aquests projectes, destaca la gran recepció del Festival Llums d’Antiga, el Festival Rakhmàninov de l’OBC i el Festival Emergents.

En l’apartat de grans formacions internacionals cal destacar les visites de l’Orquestra del Mariïnsky i les simfòniques de Viena, Düsseldorf i Stuttgart acompanyades dels seus directors titulars: Valéry Gergiev, Andrés Orozco-Estrada, Ádám Fischer i Teodor Currentzis.

Pel que fa a les músiques modernes, han tingut un notable èxit de públic els concerts de The Kings of Convenience, The Divine Comedy i de Tarta Relena.

La Cantània Clara: L’art per dins, escrita per Josep Maria Guix, ha estat el plat estrella del Projecte Educatiu, amb 26.685 cantaires, 39 concerts i 40.398 assistents a L’Auditori. A més, Cantània, que s’impulsa des de L’Auditori, s’ha pogut realitzar a diversos punts de Catalunya i també a Portugal i ha reunit més de 40.000 nens de 1.500 escoles i 70.000 espectadors

Respecte al Museu de la Música, que des d’aquesta temporada enceta nova direcció amb Jordi Alomar, ha rebut 34.183 visitants

Més de 6.200 persones amb discapacitat o en risc d’exclusió social han passat per L’Auditori la temporada 2021/22 gràcies al programa Apropa Cultura, assistint a concerts i fent tallers presencials i en streaming. El total d’assistents a través d’Apropa Cultura ha estat més del doble de la temporada anterior, recuperant xifres d’abans de la pandèmia. 

El col·lectiu que més ha augmentat és la gent gran en situació de dependència o aïllament, amb gairebé 1.600 persones, 1.200 més que la temporada anterior. El programa ha dedicat la temporada a aquesta situació, amb la campanya de sensibilització #MaiSoles i diversos projectes específics per al col·lectiu.

L'Auditori Digital, que ara es diu L'Auditori Play, ha realitzat una trentena de concerts en streaming. A més, durant la temporada 2020-21 s'ha iniciat una nova estratègia d'enregistraments, amb tres línies de treball: una centrada en compositores, la segona en patrimoni i la tercera en l'enregistrant de la integral de Maurice Ravel en motiu del 150 aniversari del seu naixement. Així doncs, s'han dut a terme enregistraments d'autors com Bernat Vivancos, Hèctor Parra, Pablo Carrascosa, Miquel Oliu o Cassandra Miller, entre altres.

Anar al principi