COVID-19. Mesures de Seguretat a L’Auditori de Barcelona. MÉS INFO

Notícies

Aleix Palau | 29 de setembre 2022

L'OBC inaugura la temporada de L'Auditori i dona la benvinguda a Ludovic Morlot com a nou director titular de la formació

El mestre francès dirigirà l’OBC amb la Quarta de Mahler i Let me tell you de Hans Abrahamsen, compositor convidat de la temporada, acompanyat de les sopranos Carolyn Sampson i Audrey Luna.
La temporada 2022-23 reflexionarà sobre els conceptes de 'mort o retorn' i tancarà la trilogia temàtica a mode de cicle vital que va començar el 2020.

L'OBC inaugura la temporada de L'Auditori i dona la benvinguda a Ludovic Morlot com a nou director titular de la formació

L'Auditori inaugura demà la temporada 2022-23 amb el primer concert de Ludovic Morlot com a director titular de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya. Una temporada que porta per títol 3r moviment: Mort o retorn i que serà l’última parada de la trilogia a mode de cicle vital ideada per Robert Brufau, director de L’Auditori, i que va començar la temporada 2020-21 amb 1r moviment: La creació i va seguir la temporada passada amb 2n moviment: Amor i odi

El concert inaugural proposa un programa que es podrà veure també els dies 1 i 2 d’octubre i que comptarà amb la Simfonia núm. 4 en Sol major de Gustav Mahler i Let me tell you del compositor convidat d’aquesta temporada -al costat de Sofia Gubaidulina- Hans Abrahamsen, obra encarregada per la Filharmònica de Berlín. Un concert que tindrà com a solistes les reconegudes sopranos Carolyn Sampson -que cantarà a l’obra de Mahler- i Audrey Luna -que interpretarà Abrahamsen. 

El concert inaugural ens permetrà veure també la instal·lació Phonos, de l'artista visual i sonor Marc Vilanova, que estarà al Foyer de la Sala 1 Pau Casals fins el proper 29 de gener. Es tracta d'una escultura monumental realitzada a partir d'altaveus reciclats. Cada altaveu, en lloc de produir so, realitza un moviment elegant a freqüències infrasòniques; freqüències que existeixen per sota del nostre rang audible.

Les coreografies de les sacsejades dels altaveus, la fragilitat dels components, el grau de fricció entre els elements i altres variables, fan de la instal·lació escultòrica un sorprenent i nou instrument musical.

Amb la titularitat de Ludovic, Morlot, l’OBC inicia una nova etapa de quatre anys que suposarà un dels moments més importants del projecte artístic actual de L’Auditori. A més, la temporada 2022-23 comptarà també amb la incorporació de Marta Gardolińska com a Principal Directora Convidada. A aquests dos noms, cal afegir el del violoncel·lista i director Nicolas Altstaedt, que aquesta temporada serà Artista Convidat. Totes tres són apostes de l’OBC per l’excel·lència del projecte artístic de la formació.

Entre els artistes que passaran per la temporada 2022-23, destaquen grans noms d’abast local i internacional, com la mezzosoprano Sarah Connolly, el violoncel·lista Narek Hakhnazaryan, el clarinetista Andreas Ottensamer; les violinistes Vilde Frang i Sara Ferrández; les sopranos Heidi Melton, Marta Mathéu i Serena Sáenz; el tenor Jorge Navarro Colorado; o el flautista Emmanuel Pahud.

Pel que fa a les batutes que visitaran l’OBC, Ludovic Morlot dirigirà deu programes i Gardolińska en farà tres. A ells se sumaran Zoi Tsokanou, Rebecca Tong, Anja Bihlmaier, Elim Chan, Trevor Pinnock, Vasily Petrenko, Roderick Cox, Juanjo Mena, Cristian Macelaru, Matthias Pintscher, Jörg Widmann, Nacho de Paz, Pablo Rus Broseta i Jordi Francés.

Entre la música que sentirem i que articula el relat artístic de la temporada, destaquen la Quarta i la Cinquena de MahlerMidday Witch (La bruixa del migdia) de DvorakL'Île des morts (L'illa dels morts) de Rakhmàninov, la Quarta de Nielsen, la Simfonia dels salms de StravinskiPelléas und Mélisande de Schoenberg, les Quatre últimes cançons de StraussL’Ascension de MessiaenMort i transfiguració de Strauss, la Inacabada de Schubert o el Requiem de Mozart. Grans títols del repertori als que cal sumar obres menys conegudes, com el Psalm 130 "Du fond de l'abîme" de Lili BoulangerThrenody for the Victims of Hiroshima de PendereckiMemorial to Lidice de Martinů Requiem for strings de Takemitsu. A aquestes obres cal sumar-hi estrenes mundials d’Octavi Rumbau, Luis Codera Puzo, Maner Ribera, Jörg Widmann i Albert Guinovart

A més, el Festival Mozart Nits d’Estiu ens aproparà els grans títols del Classicisme i el seu àmbit d’influència, com veurem amb el Rèquiem de Mozart o el Concert per a violoncel de Haydn

La 2022-23 serà també una temporada per recuperar alguns dels projectes ajornats a causa de la pandèmia, com l’intercanvi amb l’Orquestra Nacional d’Espanya acompanyada del seu titular, David Afkham, que serà a L’Auditori de Barcelona mentre l’OBC serà a l’Auditorio Nacional de Madrid. De la mateixa manera, es recuperarà l’estrena nacional i encàrrec de L’Auditori de l’òpera Prisoner of the State de David Lang, basada en el Fidelio de Beethoven, que es podrà veure al Festival Grec.

Anar al principi