COVID-19. Mesures de Seguretat a L’Auditori de Barcelona. MÉS INFO

Notícies

Aleix Palau | 24 de maig 2022

Kazushi Ono s’acomiada de la titularitat de l’OBC amb la Resurrecció de Mahler

El concert de cloenda de la temporada de l’OBC comptarà amb la soprano Lydia Teuscher, la mezzosoprano Mihoko Fujimura i l’Orfeó Català.

Kazushi Ono s’acomiada de la titularitat de l’OBC amb la Resurrecció de Mahler

Kazushi Ono dirigeix aquest cap de setmana el seu darrer programa com a director titular de l’Orquestra Simfònica de Barcelona. El mestre japonès tanca així una etapa al capdavant de l’OBC que va començar l’any 2015 i que culminarà els propers dies 27, 28 i 29 de maig amb la Simfonia n. 2 “Resurrecció” de Gustav Mahler. Un concert que, a més, serà la cloenda de la temporada de l’OBC

El primer concert de Kazushi Ono amb l’OBC va ser el 20 de setembre de 2015 a la basílica de la Sagrada Família i, des de llavors, la seva tasca intensiva amb l’orquestra l’ha dut a abanderar la gira de cinc setmanes al Japó de 2019 -on es va interpretar l’òpera Turandot de Puccini amb la soprano Iréne Theorin i una nova posada en escena d’Àlex Ollé-, la integral de simfonies de Brahms o la participació al Festival Beethoven. D’aquest últim compositor, cal destacar també la direcció de la Novena Simfonia a la Sala 1 Pau Casals amb proposta escènica d’Agrupación Señor Serrano, que va aconseguir tres dies de sold out a L’Auditori. 

A més, la implicació del mestre Ono amb la música de nova creació l’ha dut a dirigir estrenes absolutes d’Hèctor Parra, Ferran Cruixent, Fabià Santcovsky o Mariona Vila, en aquest últim cas com a part del projecte Et toca a tu. En l’àmbit discogràfic, cal posar en relleu l’enregistrament del disc Les ballets de Picasso, que recull alguns dels ballets de Falla, Stravinsky, Satie i Milhaud que van comptar amb l’escenografia i figurinisme de Pablo Picasso. 

De la mateixa manera, Kazushi Ono ha estat una peça fonamental en el procés de renovació de l’OBC, que ha obert noves places per músics en els darrers anys, i s’ha implicat activament en la recerca de l’excel·lència musical i la cohesió sonora del conjunt.

A partir del setembre de 2022, Kazushi Ono assumirà la titularitat de la Filharmònica de Brussel·les i, des de L’Auditori, s’està treballant per trobar data perquè torni a dirigir l’OBC com a director convidat en les properes temporades. 

Respecte al concert que dirigirà aquest cap de setmana, Ono s’envoltarà de dues solistes estretament vinculades al repertori alemany i de gran renom internacional, com són la soprano Lydia Teuscher i la mezzosoprano Mihoko Fujimura. Un repartiment que completaran l’OBC i l’Orfeó Català i que serà un gran final de festa per la temporada de l’orquestra, que en les properes setmanes realitzarà enregistraments discogràfics amb el seu nou titular, Ludovic Morlot, i que es prepararà pel Festival Mozart Nits d’Estiu, que començarà el 30 de juny

La Simfonia n. 2 Resurrecció de Gustav Mahler parteix del vast conjunt orquestral emprat a Titan per eixamplar-lo amb la introducció de la veu humana, amb l'ús de solistes i cor, un tret que serà característic de les seves simfonies posteriors. Es tracta, igualment, de la primera obra en què Mahler fa servir textos del recull Des Knaben Wunderhorn: Alte deutsche Lieder, un conjunt de poemes i cançons tradicionals alemanyes compilat el 1805 i que va esdevenir una font inesgotable de recursos per a la seva producció.

L'obra va ser inicialment concebuda com un poema simfònic d'un sol moviment de caràcter fúnebre. Posteriorment, i a partir de la mort del director Hans von Bülow, el compositor va introduir-hi quatre moviments més per erigir una construcció simfònica monumental sobre la mort, el record de la felicitat, la pèrdua i el recobrament de la fe i, finalment, la resurrecció a través de l'amor en mans de Déu. 

Una simfonia que enllaçarà el tema d'Amor i Odi que ha impregnat la programació de L’Auditori durant aquesta temporada amb el de Mort o Retorn que podrem gaudir a la vinent.

Anar al principi