L’Auditori presenta Sit Back una nova manera d’escoltar les modernes

19-Sep-2017 – Lisi Andrés

La programació de músiques modernes de L’Auditori fa un pas endavant i crea el cicle Sit Back en col·laboració amb els principals agents de l’escena musical de Barcelona. Sit Back és una actitud. Una nova manera d’escoltar. Una experiència. Un viatge conjunt que convida el públic a seure còmodament i a escoltar els artistes en les millors condicions acústiques possibles. En aquesta primera edició de Sit Back la programació inclou una desena de projectes que conviden a experimentar una nova dimensió de concert. L’Auditori s’ha acompanyat per crear aquesta nova aposta d’alguns dels programadors més importants de la ciutat com Razzmatazz, El Segell del Primavera, L’Afluent, el MIRA, In-Edit i Cooncert i ha treballat amb ells per buscar aquells artistes i propostes artístiques que podien aportar una nova manera d’escoltar i viure un concert.

Es tracta d’una temporada eclèctica que no es cenyeix a un gènere musical o a una zona geogràfica com ho van ser les experiències anteriors del Viking Music BCN o el That’s all folks. Els projectes escollits per a aquesta primera temporada de Sit Back, que es podria traduir com seure relaxadament, es podran escoltar d’octubre a abril i la majoria es faran a la Sala 2 Oriol Martorell.
La inauguració de la programació serà el 13 d’octubre i convertirà L’Auditori en l’epicentre de la celebració dels 15 anys del Festival In-Edit. Aquesta col·laboració permetrà escoltar en directe per primera vegada a Barcelona GoGo Penguin que interpretarà la seva revisitació de la banda sonora del documental Koyaanisqatsi del director Godfrey Reggio. Es tracta d’una pel·lícula amb imatges de gran impacte visual i emocional sobre l’efecte destructiu que el món actual genera al medi ambient. Una pel·lícula que resulta icònica també en el món de la música perquè la banda sonora la va posar el minimalista Philip Glass.

El segon dels projectes serà en col·laboració amb el festival MIRA i portarà a L’Auditori tota una referència de l’electrònica centreeuropea, l’alemany, Wolfgang Voigt, més conegut com a GAS, per presentar el seu darrer treball Narkopop. Amb dues dècades d’investigació sonora i activisme electrònic a l’esquena, Wolfgang Voigt pot presumir d’haver-se convertit en una de les grans referències a l’hora de parlar d’ambient i techno experimental.

Al novembre Sit Back en col·laboració amb L’Afluent portarà per primera vegada a L’Auditori al Niño de Elche en la seva fusió amb Toundra per formar Exquirla. Presentaran el seu primer àlbum, Para Quienes Aún Viven, que combina el millor dels dos mons: el rock experimental i la intensitat de Toundra amb el no-flamenc i el cante inclassificable del Niño de Elche. Les composicions d’aquest disc beuen de poemes de l’escriptor Enrique Falcón, creant un univers propi. Un concert, que pràcticament ja té les entrades exhaurides.

A final d’any Sit Back presentarà el cantant i compositor britànic Newton Faulkner, considerat un dels millors i més influents guitarristes dels últims anys. A L’Auditori presentarà el seu nou treball Hit the Ground Running gràcies a la col·laboració amb Cooncert.

La primera col·laboració entre L’Auditori i Razzmatazz portarà al Sit Back una de les propostes més singulars de tota la temporada: l’artista alemany Volker Bertelmann i el seu projecte Hauschka (22 de febrer). Bertelmann recupera l’herència de John Cage i els seus pianos preparats i la uneix al seu esperit entremaliat i inquiet: el resultat és absolutament impredictible. El seu últim treball What If és sens dubte el seu àlbum més enginyós fins al moment. La premsa especialitzada el descriu com “Una poderosa i emotiva mescla de minimalisme, electrònica i clàssica…una densa malla de ritmes dispars, ritmes hipnòtics i paisatges de brillant bellesa”. A L’Auditori arribarà amb dos Yamahas Disklavier, instrument que vam poder escoltar per primera vegada a L’Auditori fa tres anys a les Sampler Sèries. Es tracta d’un piano real, acústic, dotat d’un dispositiu electrònic que li permet enregistrar o directament reproduir interpretacions originals a partir d’un arxiu midi.

Com a jove valor emergent i en col·laboració amb El Segell del Primavera, Sit Back porta a debutar a L’Auditori a la cantautora catalana Odina, el 14 d’abril. Afincada a Londres, Odina ja ha cridat l’atenció de programes de ràdio com el BBC introducing i després d’un primer EP en que estèticament s’obria a l’escena britànica de música melancòlica, influida, entre d’altres, per Keaton Henson o Bon Iver, està en aquests moments treballant en el seu primer àlbum que podrem descobrir en el seu concert a L’Auditori. També amb Primavera Sound, Sit Back presentarà el nou treball de l’artista Núria Graham, Does it ring a bell? que confirma la consolidació de la seva meteòrica carrera.

Completen la programació de Sit Back dos concerts que L’Auditori presenta en solitari: Maria Rodés (24/11) i Pau Vallvé (7/12). Maria Rodés presentarà el seu nou disc, Eclíptica, enregistrat i produït a vuit mans amb Juan Berbín, Josep Maria Baldomà i Nico Roig, que veu la llum gràcies al Premi Puig-Porret 2016 que atorga el MMVV. Pau Vallbé presentarà el seu nou treball Abisme Cavall Hivern Primavera i Tornar adaptant-ne el directe a la filosofia del Sit Back.

Per crear la marca Sit Back s’ha treballat amb la idea de construir una oda a l’acte de seure còmodament i escoltar. Per això s’ha dissenyat una tipografia pròpia backslanted que recrea aquest gest, una mena de contra-cursiva que, a més, respon a la distribució del pati de butaques de L’Auditori. El llançament de Sit Back anirà acompanyat d’una campanya i un spot que s’estrenarà el 2 d’octubre a través de l’instagram propi d’aquesta programació @sitback.auditori i que converteix aquest gest tant quotidià en gairebé èpic i heroic. Els responsables d’aquesta campanya són Outro Studio.



Django Bates protagonista del Retrat d’Artista, la gran novetat de les Jazz Sessions
L’Auditori consolida l’aposta pel jazz amb les Jazz Sessions, una programació estable que aquesta temporada presentarà 22 projectes que van del free jazz al jazz més tradicional passant pel flamenc fusió.

La gran novetat de la temporada és l’estrena del projecte Retrat d’Artista que cada any permetrà descobrir una figura de referència internacional en les seves diferents facetes. El primer retrat el protagonitzarà el compositor i pianista, Django Bates que començarà amb una xerrada que oferirà ell mateix sobre la seva música i com entén ell la relació entre composició interpretació i improvisació. Seguint amb la seva vessant pedagògica la temporada següent es programarà el concert del projecte Loose Tubes després d’una setmana de treball amb la Big Band de l’ESMUC. La cirereta del pastís serà la presentació a L’Auditori del seu darrer treball amb ECM, l’endemà de l’estrena mundial al Wigmore Hall.

Dins les Jazz Sessions L’Auditori aposta per la nova creació i pels encàrrecs a través dels anomenats Revisitings que ofereixen una nova mirada al repertori clàssic o a enregistraments imprescindibles de la història de la música passant-los pel prisma del jazz.

Un dels encàrrecs destacats de la temporada és el del jove pianista i compositor resident a Boston, Toni Vaquer, que destaca en una fantàstica nova generació de músics de jazz del país. Vaquer “revisitarà” el Quartet per a la fi dels temps d’Olivier Messiaen, amb big band. Un altre dels encàrrecs serà el del bateria Ramon Prats, actiu imprescindible de l’escena free de Barcelona i que, el 2014, es va emportar tres dels premis de l’AMJMM de Catalunya, com a músic de l’any i millor disc, entre d’altres. L’encàrrec és “revisitar” el mític àlbum Ok Computer de Radiohead. Amb aquesta proposta s’inicia una nova línia d’encàrrecs que parteix d’enregistraments històrics esdevinguts clàssics. El tercer encàrrec el liderarà Jordi Matas, com a membre del grup de rock experimental Seward. El punt de partida d’aquesta nova partitura serà Jesus Christ Superstar, l’òpera rock de Lloyd Webber, i formarà part també de la programació Escenes perquè incorporarà una part escènica important a càrrec de Jordi Oriol. A més, es podrà tornar a gaudir del revisiting Somnis de Ravel de Marco Mezquida, que va obtenir un gran èxit la temporada passada i s’incorporarà a un projecte europeu que s’escoltarà a Lille.

La programació de jazz es completa amb tres grans noms del jazz d’avantguarda: Peter Evans, Mats Gustafson i Agustí Fernàndez. El jazz també serà protagonista de la setmana dedicada a l’Emergents Barcelona Music Festival dins del qual actuaran a L’Auditori els nous exponents del gènere en col·laboració amb l’ESMUC, el Conservatori del Liceu i el Taller de Músics. Passaran per L’Auditori Pentatomic Band, Esmuc Jazz Project, Juan Antonio López, Max Villavecchia, Antonio Navarro i Liceu’s SuperSax Project, entre d’altres. No faltarà el ja tradicional Vermut Jazz, amb noms més consagrats com el del saxofonista Martí Serra, els llegendaris De Diego Brothers o el supertrio d’Ignasi Terraza, Horacio Fumero i Jordi Rossy, entre molts d’altres.

Sonets de Joguina, la proposta de jazz del Servei Educatiu

Com en la resta de programacions de L’Auditori les Jazz Sessions també disposen del seu espectacle familiar que, a més, és una de les estrenes de la temporada. Sonets de Joguina és un revisiting en què Santi Careta revisita en clau de jazz obres escrites per a piano que compositors de diverses èpoques i estils han dedicat als nens. Cançons de bressol, contes musicats, estudis de piano per a mans petites, evocacions d’infància de Schumann, Mompou, Debussy, Mendelssohn, Blancafort, Granados, Marie Jaell o Dora Pejacevic. El projecte es convertirà també en un CD Llibre amb una proposta pedagògica de Violant Olivares per a cada obra per poder treballar la música en família. Les il·lustracions del llibre CD són de la Txell Darné.

Descarrega’t el pdf de la nota de premsa aquí
Descarrega’t vídeo de Sit Back aquí
Descarrega’t fotografies dels artistes de Sit Back i Jazz Sessions aqui

CARREGANT…
Calendari sessions
Sessions del dia

Formulari enviat correctament!

El formulari s'ha enviat correctament. Ens posarem en contacte per correu electrònic o telèfon.