L’Auditori, nova seu del festival Primavera Sound

01-Feb-2018 – Lisi Andrés

Sit Back, el cicle de modernes que L’Auditori ha estrenat aquesta temporada en col·laboració amb els principals agents de l’escena musical de Barcelona, ha acollit aquesta nit l’actuació del seu cap de cartell Jóhann Jóhannsson en un projecte cocomissariat amb el Primavera Sound. Jóhannsson, recentment guardonat com a Millor Compositor de Bandes Sonores de l’any per la World Soundtrack Awards Academy, ha presentat Orphée, el seu últim àlbum publicat el 2016 pel prestigiós segell Deutsche Grammophone.
L’islandès és un dels compositors més aclamats del moment. Influenciat pel moviment minimalista del s. XX, l’autor mescla de manera excepcional l’electrònica i l’orquestració clàssica sense assentar-se mai en cap gènere predefinit. És conegut sobretot per la composició de destacades bandes sonores de pel·lícules com Arrival o The Theory of Everything, amb la que va obtenir un Globus d’Or i gràcies a les quals ha obtingut també dues nominacions als Oscar. Les seves obres reflecteixen la seva obsessió per la textura del so i per les formes mínimes en un intent d’anar sempre al nucli microscòpic de la música per extreure’n l’essència i després construir-hi capes de so.

L’Auditori es converteix en seu del festival Primavera Sound
L’Auditori i el Primavera Sound han decidit fer un pas més en la seva col·laboració i anar més enllà de les propostes incloses al Sit Back que han permès actuar al cicle Núria Graham i Odina (de la mà de El Segell del Primavera) i Jóhann Jóhannsson.
L’Auditori es convertirà en una nova seu del festival i acollirà divendres 1 i dissabte 2 de juny dos passis de Kyle Dixon & Michael Stein de S U R V I V E interpretant la banda sonora de l’aclamada sèrie Stranger Things. L’horari d’aquests dos concerts serà previ a l’obertura de portes del festival al Parc del Fòrum i s’hi podrà accedir a través de la mecànica habitual.

Hauschka, la propera cita del Sit Back
La programació del Sit Back continua el proper 22 de febrer amb la primera col·laboració entre L’Auditori i Razzmatazz que cocomisarien una de les propostes més singulars de tota la temporada: l’artista alemany Volker Bertelmann i el seu projecte Hauschka. Bertelmann recupera l’herència de John Cage i els seus pianos preparats i la uneix al seu esperit entremaliat i inquiet: el resultat és absolutament impredictible. El seu últim treball What If és sens dubte el seu àlbum més enginyós fins al moment. La premsa especialitzada el descriu com “Una poderosa i emotiva mescla de minimalisme, electrònica i clàssica…una densa malla de ritmes dispars, ritmes hipnòtics i paisatges de brillant bellesa”. A L’Auditori arribarà amb dos Yamahas Disklavier, instrument que vam poder escoltar per primera vegada a L’Auditori fa tres anys a les Sampler Sèries. Es tracta d’un piano real, acústic, dotat d’un dispositiu electrònic que li permet enregistrar o directament reproduir interpretacions originals a partir d’un arxiu midi.
Tancarà aquesta primera edició del Sit Back l’actuació de la cantautora catalana Odina que debutarà a L’Auditori el 14 d’abril. Afincada a Londres, Odina ja ha cridat l’atenció de programes de ràdio com el BBC introducing i després d’un primer EP en que estèticament s’obria a l’escena britànica de música melancòlica, influida, entre d’altres, per Keaton Henson o Bon Iver, està en aquests moments treballant en el seu primer àlbum que podrem descobrir en el seu concert a L’Auditori

Sit Back, una nova manera d’escoltar les modernes a L’Auditori
Sit Back és una actitud. Una nova manera d’escoltar. Una experiència. Un viatge conjunt que convida el públic a seure còmodament i a escoltar els artistes en les millors condicions acústiques possibles. En aquesta primera edició de Sit Back la programació ha inclòs una desena de projectes que conviden a experimentar una nova dimensió de concert. L’Auditori s’ha acompanyat per crear aquesta nova aposta d’alguns dels programadors més importants de la ciutat com Razzmatazz, El Primavera Sound, El Segell del Primavera, L’Afluent, el MIRA, In-Edit i Cooncert i ha treballat amb ells per buscar aquells artistes i propostes artístiques que podien aportar una nova manera d’escoltar i viure un concert. Es tracta d’una temporada eclèctica que no es cenyeix a un gènere musical o a una zona geogràfica com ho van ser les experiències anteriors del Viking Music BCN o el That’s all folks.

CARREGANT…

Formulari enviat correctament!

El formulari s'ha enviat correctament. Ens posarem en contacte per correu electrònic o telèfon.