L’Auditori acollirà al març l’estrena de l’òpera virtual THE END organitzada amb la Fundación Japón

30-Jan-2018 – Lisi Andrés

L’Auditori i Fundación Japón organitzen el proper més de març l’estrena de Vocaloid Opera THE END protagonitzada per Hatsune Miku i Keiichiro Shibuya. Aquesta serà la primera oportunitat de veure en directe a Espanya la famosa cantant virtual de j-pop i a un dels músics japonesos contemporanis més innovadors i originals. El dia 27 de març a Barcelona i gràcies a la implicació de L’Auditori, els fans de Hatsune Miku i el j-pop, els aficionats a la unió d’art i tecnologia i els amants de la música electrònica tenen una cita amb aquest espectacle únic en el qual es combinen els últims avenços en projecció de vídeo tridimensional i en so envoltant.
Sense cantants ni orquestra, però amb música electrònica generada per ordinador i animacions 3D projectades simultàniament en sis pantalles, Vocaloid Opera THE END és una òpera futurista i ultramoderna, un treball multifacètic que connecta l’art tecnològic, la cultura popular japonesa i les arts escèniques.
Un esdeveniment únic que Fundació Japó emmarca en la celebració del 150 aniversari de l’establiment de les relacions diplomàtiques entre Japó i Espanya. El concert se celebrarà a la Sala 1 Pau Casals de L’Auditori el 27 de març a les 21h. Les entrades tenen un cost de 12 euros i ja estan a la venta.
Vocaloid Opera THE END és la primera òpera Vocaloid creada per ser completament digital, com la diva que la protagonitza, la híper famosa cantant virtual de j-pop Hatsune Miku. S’anomena Vocaloid a un software de síntesi de veu que s’ha utilitzat per generar veus de cantants digitalment, i que ha convertit Hatsune Miku en l’exponent més famós del que són capaços aquests programes.
Sense cantants humans ni una orquestra, THE END està composada de música electrònica generada per ordinador i animacions 3D projectades simultàniament en sis pantalles. Avui, alguns anys després de ser estrenada, l’obra continua impressionant i suscitant elogis com una òpera futurista i ultramoderna i com un treball multifacètic que connecta l’art tecnològic, la cultura popular japonesa i les arts escèniques.
El músic Keiichiro Shibuya, que ha perseguit constantment produir la música més avançada i innovadora sense preocupar-se pel gènere, ha desenvolupat el concepte i ha compost i supervisat la música de l’obra. Com a codirector ha comptat amb l’artista visual YKBX, conegut per una gran varietat de treballs entre els quals s’inclou el vídeo musical de la cançó “Hero” de Namie Amuro, molt popular al Japó per haver servit com a sintonia de la retransmissió televisiva a la cadena nacional NHK dels Jocs Olímpics de Rio de Janeiro.
El dissenyador d’espais sonors evala va unir forces amb Shibuya per produir el colpidor programa sonor tridimensional de THE END. A més, un grup d’artistes i creadors de Tòquio, acostumats a treballar individualment encara que pertanyents a la mateixa generació, han col·laborat en el projecte per produir una obra única basada en la fusió d’art i tecnologia.
L’òpera, en la qual l’estrella global del pop Hatsune Miku planteja preguntes sobre la vida i la mort, associades alhora a allò que és real i allò que es virtual, no pot ser resumida exclusivament amb el terme “cultura popular japonesa”. Potser pel fet que tracta temes d’actualitat, com la possibilitat de generar intel·ligències artificials autoconscients i les seves possibles conseqüències, temes que en el seu temps van ser considerats ciència ficció però que avui ens resulten familiars i cada vegada més propers i reals, aquesta obra ha rebut una gran atenció a Europa i Àsia.
Des que l’òpera es va tornar a estrenar l’any 2015 s’ha presentat a diversos festivals internacionals de les arts i s’ha produït un spinoff per a un set de DJ i VJ als Emirats Àrabs.

Vídeo : https://www.youtube.com/watch?v=tkjdy7z0AIo&feature=youtu.be

CARREGANT…

Formulari enviat correctament!

El formulari s'ha enviat correctament. Ens posarem en contacte per correu electrònic o telèfon.