Registres evanescents

Constanza Brnčić

direcció

Col·laboracions artístiques:

Blanca Tolsà, ballarina i coreògrafa
Alfredo Costa-Monteiro, músic i poeta
Tristán Pérez-Martín, realitzador de vídeo i fotògraf
Beatriz González Magadán, concepció artística i ajudant de direcció

Il·luminació i espai escènic:

Adrià Juan
Constanza Brnčić 
Beatriz González Magadán

Acompanyament artístic: Bàrbara Raubert 

Producció: Ariadna Miquel

Agraïments: María Vadell i l’equip de Gràcia Territori Sonor, Sara Ojanguren, Albert Tola i Roberto Fratini.

COMENTARI

A la novel·la Locus Solus de Raymond Roussel, un grup de curiosos recorre el palau i els jardins de l’inventor i excèntric col·leccionista Canterel. Durant aquesta visita trobaran històries insòlites, invents increïbles que es multipliquen i revelen un univers infinit i complex de superposicions i relacions. Dos dels invents de Canterel ens criden l’atenció: l’aqua-micans, un líquid sota el qual es pot respirar, i que també condueix l’electricitat amb més potència que l’aigua, i la invenció de la resurrectina i el vitalio, ambdues substàncies que, junt amb el poder elèctric de l’aqua-micans, ressusciten els difunts, revivint eternament un moment especialment memorable abans de la seva mort.

Entrar en un lloc desconegut, caòtic, ple d’objectes de tota mena, llibres, instruments, equips de so de diverses generacions,  cassetes, discs, vinils, en definitiva, ple d’una vida, és el que hem fet aquest grup de curiosos durant aquest procés. Al petit pis de Gràcia del desaparegut músic i agitador cultural Víctor Nubla, hem estat escoltant música, mirant vídeos i objectes, bevent cervesa, parlant, buscant com abordar l’arxiu personal reflex de la seva vida. L’atzar i les afinitats estètiques han estat dues de les metodologies que hem posat en joc per extreure materials del fons. També l’interès pels formats de registre obsolets, tant visuals com sonors, en particular els cassetes i les cintes d’VHS. D’aquestes visites han anat sorgint dimensions visuals, sonores i corpòries que reflecteixen l’evanescència de tota superfície de registre i que plantegen qüestions sobre la memòria, l’arxiu, l’ordre i el caos, la fragilitat de la vida i la rotunditat de la mort.

Aquest destil·lat, un líquid que pren formes diverses cada cop que es bolca, és el que volem compartir, obrint també els engranatges de les nostres eleccions, lectures i aproximacions a l’arxiu.

Aquest projecte neix al 2022, fruit de la col·laboració entre Museu de la Música, El Graner- Fàbrica de Creació, Gràcia Territori Sonor i Constanza Brnčić i el seu equip artístic, en el marc del programa Creació i Museus de l’ICUB. 

En aquesta segona peça s’ha continuat amb la recerca encetada aleshores sobre l’arxiu, la memòria i l’evanescència dels seus suports materials.

CARREGANT…
Calendari sessions
Sessions del dia

Formulari enviat correctament!

El formulari s'ha enviat correctament. Ens posarem en contacte per correu electrònic o telèfon.