Notícies

Lisi Andrés | 11 octubre 2017

GoGo Penguin inaugura Sit Back, la nova manera d’escoltar les modernes

El 13 d’octubre L’Auditori es converteix en l’epicentre de la celebració dels 15 anys del Festival In-Edit amb GoGo Penguin i el documental Koyaanisqatsi

Razzmatazz, El Segell del Primavera, MIRA, In-Edit, Cooncert i L’Afluent són els cocomissaris d’aquesta primera temporada

El concert d’Exquirla (Niño de Elche + Toundra) penja el cartell d’entrades exhaurides


Aquest divendres 13 d’octubre inaugurem Sit Back la nova programació de músiques modernes de L’Auditori cocomissariada pels principals agents musicals de la ciutat.
L’Auditori es convertirà en l’epicentre de la celebració dels 15 anys del Festival In-Edit gràcies a aquesta col·laboració que permetrà escoltar en directe per primera vegada a Barcelona GoGo Penguin interpretant la seva revisitació de la banda sonora del documental Koyaanisqatsi del director Godfrey Reggio. Es tracta d’una pel·lícula amb imatges de gran impacte visual i emocional sobre l’efecte destructiu que el món actual genera al medi ambient. Una pel·lícula que resulta icònica també en el món de la música perquè la banda sonora la va posar el minimalista Philip Glass.

La programació de músiques modernes de L’Auditori fa, així, un pas endavant creant el cicle Sit Back en col·laboració amb els principals agents de l’escena musical de Barcelona. Sit Back és una actitud. Una nova manera d’escoltar. Una experiència. Un viatge conjunt que convida el públic a seure còmodament i a escoltar els artistes en les millors condicions acústiques possibles. En aquesta primera edició de Sit Back la programació inclou una desena de projectes que conviden a experimentar una nova dimensió de concert. L’Auditori s’ha acompanyat per crear aquesta nova aposta d’alguns dels programadors més importants de la ciutat com Razzmatazz, El Segell del Primavera, L’Afluent, el MIRA, In-Edit i Cooncert i ha treballat amb ells per buscar aquells artistes i propostes artístiques que podien aportar una nova manera d’escoltar i viure un concert.

Es tracta d’una temporada eclèctica que no es cenyeix a un gènere musical o a una zona geogràfica com ho van ser les experiències anteriors del Viking Music BCN o el That’s all folks. Els projectes escollits per a aquesta primera temporada de Sit Back, que es podria traduir com seure relaxadament, es podran escoltar d’octubre a abril i la majoria es faran a la Sala 2 Oriol Martorell.

El segon dels projectes serà en col·laboració amb el festival MIRA i portarà a L’Auditori tota una referència de l’electrònica centreeuropea, l’alemany, Wolfgang Voigt, més conegut com a GAS, per presentar el seu darrer treball Narkopop (7 de novembre) . Amb dues dècades d'investigació sonora i activisme electrònic a l'esquena, Wolfgang Voigt pot presumir d'haver-se convertit en una de les grans referències a l'hora de parlar d'ambient i techno experimental.

Al novembre Sit Back en col·laboració amb L’Afluent portarà per primera vegada a L’Auditori al Niño de Elche en la seva fusió amb Toundra per formar Exquirla (17 de Novembre). Presentaran el seu primer àlbum, Para Quienes Aún Viven, que combina el millor dels dos mons: el rock experimental i la intensitat de Toundra amb el no-flamenc i el cante inclassificable del Niño de Elche. Les composicions d’aquest disc beuen de poemes de l’escriptor Enrique Falcón, creant un univers propi. Un concert, que ja té les entrades exhaurides.

A final d’any Sit Back presentarà el cantant i compositor britànic Newton Faulkner (2 de desembre), considerat un dels millors i més influents guitarristes dels últims anys. A L’Auditori presentarà el seu nou treball Hit the Ground Running gràcies a la col·laboració amb Cooncert.

La primera col·laboració entre L’Auditori i Razzmatazz portarà al Sit Back una de les propostes més singulars de tota la temporada: l’artista alemany Volker Bertelmann i el seu projecte Hauschka (22 de febrer). Bertelmann recupera l'herència de John Cage i els seus pianos preparats i la uneix al seu esperit entremaliat i inquiet: el resultat és absolutament impredictible. El seu últim treball What If és sens dubte el seu àlbum més enginyós fins al moment. La premsa especialitzada el descriu com “Una poderosa i emotiva mescla de minimalisme, electrònica i clàssica...una densa malla de ritmes dispars, ritmes hipnòtics i paisatges de brillant bellesa”. A L’Auditori arribarà amb dos Yamahas Disklavier, instrument que vam poder escoltar per primera vegada a L’Auditori fa tres anys a les Sampler Sèries. Es tracta d’un piano real, acústic, dotat d’un dispositiu electrònic que li permet enregistrar o directament reproduir interpretacions originals a partir d’un arxiu midi.

Com a jove valor emergent i en col·laboració amb El Segell del Primavera, Sit Back porta a debutar a L’Auditori a la cantautora catalana Odina, el 14 d’abril. Afincada a Londres, Odina ja ha cridat l’atenció de programes de ràdio com el BBC introducing i després d’un primer EP en que estèticament s’obria a l’escena britànica de música melancòlica, influida, entre d’altres, per Keaton Henson o Bon Iver, està en aquests moments treballant en el seu primer àlbum que podrem descobrir en el seu concert a L’Auditori. També amb Primavera Sound, Sit Back presentarà el nou treball de l’artista Núria Graham (19 de gener), Does it ring a bell? que confirma la consolidació de la seva meteòrica carrera.

Completen la programació de Sit Back dos concerts que L’Auditori presenta en solitari: Maria Rodés (24/11) i Pau Vallvé (16/12). Maria Rodés presentarà el seu nou disc, Eclíptica, enregistrat i produït a vuit mans amb Juan Berbín, Josep Maria Baldomà i Nico Roig, que veu la llum gràcies al Premi Puig-Porret 2016 que atorga el MMVV. Pau Vallvé presentarà el seu nou treball Abisme Cavall Hivern Primavera i Tornar adaptant-ne el directe a la filosofia del Sit Back.

Per crear la marca Sit Back s’ha treballat amb la idea de construir una oda a l’acte de seure còmodament i escoltar. Per això s'ha dissenyat una tipografia pròpia backslanted que recrea aquest gest, una mena de contra-cursiva que, a més, respon a la distribució del pati de butaques de L'Auditori.