Festival Rakhmàninov II
Repertori
-
Divendres 11 i dissabte 12 de març
Sergéi Prokófiev: L'amour des trois oranges (L'amor de les tres taronges), op. 31bis. Suite de l'òpera (1919; rev. 1924) 16'
Serguei Rakhmàninov: Concert per a piano n. 1 en fa # m, op. 1 (1890-1891; rev. 1919) 27'
Dmitri Xostakóvitx: Simfonia n. 1 en fa m, op. 10 (1924-25) 28'
Diumenge 13 de març
Sergéi Prokófiev: L'amour des trois oranges (L'amor de les tres taronges), op. 31bis. Suite de l'òpera (1919; rev. 1924) 16'
Dmitri Xostakóvitx: Simfonia n. 1 en fa m, op. 10 (1924-25) 28'
Serguei Rakhmàninov: Concert per a piano n. 3 en re m, op. 30 (1909) 39'
Intèrprets
-
Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC)
Denis Kozhukhin, piano
Kazushi Ono, direcció
Programa
El Concert per a piano n. 3 és un dels favorits del repertori pianístic per l'elevada exigència tècnica de la partitura. Va ser estrenat per l'autor a Nova York el 1909 sota la direcció de Walter Damrosch i, posteriorment i en nombroses ocasions, sota la batuta de Gustav Mahler. El concert combina passatges imbuïts de profunda solemnitat russa amb ràfegues de vitalitat extasiant.
Si la música de Rakhmàninov és una projecció de l'esperit romàntic heretat de la tradició vuitcentista, Serguei Prokófiev i Dmitri Xostakóvitx parteixen d'una concepció radicalment distinta i trencadora, i formulen les bases del que serà la música concebuda a l'empara de la Revolució Russa.
- ESPECTACLE FINALITZAT
- 11, 12 i 13 de març 2022
- 25 € / 35 € / 45 € / 55 €
- Sala 1 Pau Casals
- Temporada Simfònica OBC 21-22
Aquest concert clou el cicle dedicat a l'últim dels simfonistes de la gran tradició russa. Sota l'empremta dels concerts per a piano de Piotr Illitx Txaikovski, Frédéric Chopin i Edvard Grieg, i amb la voluntat de demostrar un lluïment tècnic extraordinari a l'abast de les capacitats interpretatives de l'autor, el Concert per a piano n. 1 és una de les seves primeres obres. Insatisfet amb la seva factura —característica d'un compositor que tot just començava a escriure—, el va revisar completament el 1917 i va assolir així la forma en què s'interpreta en l'actualitat.
PROGRAMA DE MÀ
Aquest concert forma part del Barcelona Obertura Spring Festival


Janine Jansen i Denis Kozhukhin
- Representacions:
- 15 de març 2022
- Lloc:
- Sala 2 Oriol Martorell

Don Quixote
- Representacions:
- 18, 19 i 20 de març 2022
- Lloc:
- Sala 1 Pau Casals

La pesta
- Representacions:
- 25 i 26 de març 2022
- Lloc:
- Sala 1 Pau Casals