Notícies

11 desembre 2009

El III Cicle La Música del Museu continua diumenge 20 de desembre amb "Els efectes històrics de la guitarra elèctrica"

El diumenge 20 de desembre el III Cicle La Música del Museu deixarà de banda els instruments originals i ètnics per endinsar-se en un instrument més modern i tecnològicament avançat com és la guitarra elèctrica. Els instruments i els avenços tecnològics de la història musical més recent també formen part dels treballs de recerca, conservació i divulgació que habitualment també duu a terme el Museu i això ens ho mostrarà, en dues sessions, una a les 12h i l’altra a les 13h, el guitarrista Max Sunyer que amb "Els efectes històrics de la guitarra elèctrica" omplirà l’espai de les sales amb sonoritats modernes i efectes sonors sofisticats.

Membre de formacions mítiques com ara Iceberg o Pegasus, i impulsor incansable de nombrosos projectes artístics, Max Sunyer va viure en primera persona l’extraordinària ebullició musical, social i cultural que va revolucionar la segona meitat del s.XX. Amb un profund coneixement i d’una manera entenedora i didàctica, ens aproparà als secrets de la guitarra elèctrica a través d’alguns dels seus models més il·lustres –com els de la Gibson Les Paul o la Fender Stratocaster- que, amb les seves respectives particularitats, van marcar tota una època i van ser decisius en l’evolució i desenvolupament del rock, el blues, el jazz i altres gèneres populars de la música contemporània.

L’experimentat guitarrista ens mostrarà igualment alguns dels pedals i efectes més originals i destacats –octavador, distorionador, wah-wah, reverb i choros, entre d’altres- que conserva el Museu, els quals també formen part inseparable de la història de la guitarra elèctrica i de la seva incessant recerca de nous timbres i sonoritats.

A banda d’aquesta audició, el proper dimecres 16 hi haurà també l’última de les conferències al voltant de la figura d’Isaac Albéniz. "L’entorn artístic d’Isaac Albéniz" anirà a càrrec del profesor titular d’Històra Moderna de la Universitat de Barcelona Francesc Fontbona i buscarà donar a conèixer de primera mà en quins espais i amb quines persones del món de l’art i la cultura es relacionava el músic català. Els modernistes Ramon Casas, Santiago Rusiñol o Joaquim Mir eren alguns dels seus íntims a Barcelona, com també ho era el pintor espanyol Darío de Regoyos, amb qui mantenia una relació fraternal.