COVID-19. Mesures de Seguretat a L’Auditori de Barcelona. MÉS INFO

KAZUSHI ONO
Director titular de l'orquestra OBC

La influència i la visió musicals de Kazushi Ono avarca i connecta diferents continents i cultures, amb càrrecs de director musical de l’Orquestra Simfònica Metropolitana de Tòquio (OSMT) i l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), així com de director artístic del Nou Teatre Nacional de Tòquio (NTNT). En una extensa gira per Europa amb l’OSMT, el 2015 va visitar sis ciutats en onze dies. El 2019 va portar l’OBC al Japó amb una nova producció de Turandot per al NTNT, a més d’oferir concerts orquestrals.

És un apassionat de la nova creació i ha encarregat un gran nombre d’obres i projectes, com Hibiki, de Mark-Anthony Turnage, que va debutar al Suntory Hall de Tòquio abans de presentar-se als Proms de la BBC del 2017. A iniciativa seva el NTNT va dedicar un cicle a compositors japonesos, que fins ara ha inclòs òperes com Asters, d’Akira Nishimura (2019), i A Dream of Armageddon, de Dai Fujikura (2020).

Ono es va consagrar internacionalment amb orquestres com l’Orquestra Simfònica de Londres, l’Orquestra Simfònica de la BBC, l’Orquestra Filharmònica de Londres, la Filharmònica de Brusel.les, l’Orquestra de París, l’Orquestra de la Suisse Romande, la Filharmònica de Seul i l’Orquestra Simfònica de Houston, interpretant el repertori rus com “un concert de primera classe ple d’emocions tempestuoses, de bellesa fràgil i de grandesa de gran format”, segons constata el Houston Chronicle.

Del 2008 al 2017, Ono va ser director principal de l’Òpera Nacional de Lió, i es va guanyar fama internacional amb interpretacions emblemàtiques d’obres com El jugador, de Prokófiev; Lulú, de Berg, i Parsifal, de Wagner. Entre els últims èxits operístics hi ha Jeanne d'Arc au Bûcher, d’Honegger, amb la direcció de Romeo Castellucci (l’última producció d’Ono a Lió, que es va reestrenar al Teatre Real de la Monnaie de Brussel·les); l’estrena el 2017 de Der Mieter (L’inquilí); d’Arnulf Hermann, a l’Òpera de Frankfurt, i L’àngel de foc, de Prokófiev, a Varsòvia i al Festival d’Aix-en-Provence (dirigit per Mariusz Treliński). Recentment ha estat nomenat nou director titular de l’Orquestra Filharmònica de Brussel·les, càrrec que ocuparà a partir de la temporada 22-23.

Abans del seu nomenament a Lió, Kazushi va rellevar Antonio Pappano en la direcció musical del Teatre Real de la Monnaie (2002-2008). El 2017 va ser condecorat com a “Officier de l’ordre des Arts et des Lettres” per la ministra de Cultura de França Françoise Nyssen, i el gener del 2015 va rebre el prestigiós premi Asahi per la seva contribució al desenvolupament i el progrés de la societat nipona.

www.kazushiono.com

LUDOVIC MORLOT
Director titular de l'orquestra OBC a partir temporada 22-23

L’ímpetu, l’elegància i la intensitat sobre l’escenari de Ludovic Morlot li han valgut l’estima d’espectadors i orquestres d’arreu, des de la Filharmònica de Berlín fins a l’Orquestra Simfònica de Boston. En els seus vuit anys com a director musical de l’Orquestra Simfònica de Seattle va anar més enllà de la programació concertística tradicional i va guanyar diversos Grammy.

Actualment és director emèrit de l’Orquestra Simfònica de Seattle i el 2019 va ser nomenat artista associat de l’Orquestra Filharmònica de la BBC, amb la qual ha mantingut una estreta relació durant molts anys. Cada temporada torna a dirigir totes dues orquestres. Recentment ha estat nomenat nou director titular de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya a la qual s’incorporarà la temporada 22-23. Ha estat director artístic i membre fundador de la Jove Orquestra Nacional de la Xina entre el 2017 i el 2021; en va dirigir els concerts inaugurals al Carnegie Hall i a la Xina el 2017 i hi va anar de gira per Europa el 2019. Entre 2012 i 2014 va ser director titular de La Monnaie i va dirigir produccions noves a Brussel·les i al Festival de Pasqua d’Ais de Provença, com La clemenza di Tito, Jenufa i Pelléas et Mélisande (Pel·leas i Melisenda).

Morlot ha dirigit la Filharmònica de Berlín, el Reial Concertgebouw, la Filharmònica de Txèquia, l’Orquestra Estatal de Dresden, la Filharmònica de Londres i l’Orquestra del Festival de Budapest, a més de moltes de les principals orquestres dels Estats Units, com la Filharmònica de Nova York, la Filharmònica de Los Angeles i les orquestres simfòniques de Chicago i Boston. Morlot té una connexió molt estreta amb Boston: va obtenir la Beca Seiji Ozawa de direcció al Festival de Tanglewood i més endavant va ser designat director assistent de l’Orquestra Simfònica de Boston. Des d’aleshores l’ha dirigit a Tanglewood i en una gira per la costa oest dels Estats Units. També ha actuat moltes vegades a Àsia i Australàsia, en concret amb la Filharmònica de Seül, l’Orquestra Simfònica Japonesa Yomiuri i l’Orquestra Simfònica de Melbourne. Ha actuat als festivals d’Edimburg, d’Aspen, els Proms de la BBC i el Wien Modern.

La seva titularitat a Seattle va suposar un període importantíssim en la trajectòria musical de l’orquestra. La seva programació innovadora inclou la seva tria de repertori, a més de produccions teatrals i actuacions fora de l’espai tradicional de la sala de concerts.

Amb formació de violinista, va estudiar direcció a l’escola Pierre Monteux (EUA) amb Charles Bruck i Michael Jinbo. Va continuar formant-se a la Reial Acadèmia de Londres i, més endavant, al Reial Conservatori de Música de Londres, després d’obtenir la Beca de Direcció Norman del Mar. Morlot és professor associat de la Facultat de Música de la Universitat de Washington, a Seattle, i artista convidat al Conservatori de Colburn, a Los Angeles. El 2014 va ser nomenat membre de la Reial Acadèmia de Música, en reconeixement per la seva important contribució a la música.

www.ludovicmorlot.com

MARTA GARDOLIŃSKA
Principal directora convidada de l'orquestra OBC a partir de la temporada 22-23

La prometedora directora polonesa va atraure l’atenció internacional quan va ser directora associada de l’Orquestra Simfònica de Bournemouth (2018-2020). La temporada 2019-2020 va debutar amb molt d’èxit als Estats Units amb l’Orquestra Filharmònica de Los Angeles, amb la que colabora amb regularitat des de llavors. A més, des de la present temporada Gardolińska és la directora musical de l’Òpera Nacional de la Lorena i a partir del proper curs 2022-2023 serà la principal directora convidada de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya durant dues temporades.

Durant l’actual temporada, la directora polonesa debuta amb la Simfònica de la Ràdio Sueca, l’Orquestra Nacional del Capitole de Toulouse i a l’Òpera de Burdeus. A més, dirigeix per primera vegada algunes de les principals formacions britàniques, com les Simfòniques de Londres i Birmingham, la Royal Northern Orchestra, la Reial Orquestra Filharmònica de Liverpool i l’Orquestra Nacional de la BBC de Gal·les.

La temporada 2020-2021, va debutar amb la Reial Orquestra Nacional Escocesa, l’Orquestra Simfònica Nacional de la Ràdio Polonesa, l’Orquestra Nacional de la Lorena i l’Orquestra de Cambra de París, entre d’altres. També va tornar a dirigir l’Orquestra Simfònica de Bournemouth i l’Orquestra Tonkünstler al Musikverein de Viena.

El 2019, Gardolińska va debutar amb l’Orquestra de Cambra Escocesa al Festival d’Edimburg. Altres actuacions recents inclouen concerts amb la Wiener Concert-Verein al Musikverein de Viena i el seu retorn a Varsòvia per dirigir els músics joves de la I, Culture Orchestra al Philharmonic Hall.

Entre els nombrosos guardons que ha rebut, hi ha una menció honorífica i el premi especial de l’orquestra en el Concurs de Direcció de Witold Lutoslawski (Polònia, 2016), i el tercer premi i el premi especial de l’orquestra al Concurs Internacional de Direcció Felix Mendelssohn (Grècia, 2016). També va ser semifinalista del Primer Concurs Internacional de Direcció de Hong Kong (2018). El 2016, Gardolińska va rebre el títol de Destacada Polonesa a Àustria i, la temporada 2017-2018 va ser nomenada membre associada de la Taki Alsop Conducting Fellowship, fundada per Marin Alsop.

www.martagardolinska.com
Anar al principi