Ludovic Morlot© Lisa-Marie Mazzucco
    Comparteix a les xarxes socials:

    Programa

    ELLIOTT CARTER: Interventions per a piano i orquestra (2008) 17′
    BETSY JOLAS: Letters from Bachville (2019) 16′ – Estrena nacional
    GUSTAV MAHLER: “Allò que em diu l’amor” de la Simfonia n. 3 (1893-1896) 25′

    Des del seu refugi a la riba del llac Atter, Mahler va compondre una part significativa de la seva obra, un esguard que encara la fondària d’un continent complex, contradictori, ample i infinit a punt d’esclatar al tombant del segle XX. “Allò que em diu l’amor” és l’últim moviment que conforma la Tercera Simfonia, obra colossal composta a l’ocàs del segle XIX i un gran fresc sonor que, amb el procés de redempció humana com a substrat, beu d’imatges de la mitologia clàssica i de la natura per erigir un cant solemne a l’esperança.

    Mahler fa servir referències a Des Knaben Wunderhorn (La banya màgica de la joventut) i a Així parlà Zaratustra, de Friedrich Nietzsche, per compondre un himne d’amor i lloança al creador del món i de les persones. La redempció de la humanitat a través de l’amor és el puntal d’un moviment que Mahler havia plantejat anomenar, també, Allò que em diu Déu, «en el sentit que Déu només es pot concebre com a amor», en paraules de l’autor.
    Amb una de les trajectòries més singulars del segle passat, la música de la compositora francoamericana Betsy Jolas arriba per primera vegada a L’Auditori amb Letters from Bachville (Cartes de Bachville), un recorregut per Leipzig, la ciutat de Bach, des d’una perspectiva distòpica i calidoscòpica.

    Intèrprets

    Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya
    Pierre-Laurent Aimard, piano
    Ludovic Morlot, direcció

    L’Auditori Play

    CARREGANT…

    Formulari enviat correctament!

    El formulari s'ha enviat correctament. Ens posarem en contacte per correu electrònic o telèfon.