Aquest esdeveniment és de la Temporada 2022-23
Cambra
/
Sampler Sèries

Jack Quartet i Quartetto Maurice

Looking Forward


Totes les sessions finalitzades
Comparteix a les xarxes socials:

Repertori

Quartetto Maurice
Giacinto Scelsi: Quartet de corda n. 4 (1964) 12′
Núria Giménez-Comas: Von contrapunctus VI (2018) 4′
Daniel Apodaka: Nova obra (2022) 20′ – Estrena mundial, encàrrec de L’Auditori i Barcelona Creació Sonora
Fausto Romitelli: Natura morta con fiamme (1991) 9′
Jack Quartet
Iannis Xenakis: Tetras (1983) 17’
Joan Arnau Pàmies: Nova obra (2022) – Estrena mundial, encàrrec de L’Auditori
John Luther Adams: The Wind in High Places (2011) 16′
Eric Wubbels: Nova obra (2022) – Estrena nacional

Artistes

Jack Quartet
Quartetto Maurice

Programa

Una jornada dedicada a la nova música per a quartet de corda. Aquest doble concert ofereix un panorama ampli sobre l’actualitat de la composició per a quartet, que és potser la formació més difícil i que, encara avui, acredita la destresa d’un autor. Malgrat que la joventut és cada vegada un terme més complex, les tres estrenes del concert permeten conèixer tres veus noves de la composició actual: l’alabès Daniel Apodaka (amb influències que no només es redueixen a la música, ja que bona part de la seva obra intenta unir poesia, prosa, pintura i so), Joan Arnau Pàmies (amb una obra marcada significativament per la música electrònica i pel corrent de la nova complexitat) i Eric Wubbels (que se centra en les contraposicions d’idees i en l’evolució temporal). També escoltarem la picada d’ullet a Bach de Giménez Comas, ja que la seva peça treballa una de les fugues de L’art de la fuga des de les seves ressonàncies, cosa que enllaça amb Luther Adams, que treballa només amb cordes a l’aire i harmònics naturals, creant un so hipnòtic, al·lèrgic a qualsevol virtuosisme. Un dels fonaments d’aquest treball es troba en Scelsi, que treballa cada corda de cada instrument de manera individualitzada i detallada. Romitelli, per la seva banda, també es basarà en el so, però passant de l’aspecte tecnològic al so instrumental: la seva Natura morta con fiamme sorgeix del treball que va dur a terme entre 1990 i 1991 a l’Institut de Recerca i Coordinació Acústica/Música (IRCAM) francès i que li fa construir la peça a base de mòduls que es formen mitjançant diferents objectes sonors, fet que permet una organització formal mitjançant esquemes de blocs.

Logos Biennal
Cambra
/
Sampler Sèries

Jack Quartet i Quartetto Maurice

Looking Forward


Totes les sessions finalitzades
Comparteix a les xarxes socials:
CARREGANT…

Formulari enviat correctament!

El formulari s'ha enviat correctament. Ens posarem en contacte per correu electrònic o telèfon.