Notícies

Lisi Andrés | 11 abril 2018

La cantautora catalana Odina tanca dissabte la primera edició del Sit Back L’Auditori

L’artista Damien Jurado ha escollit Sit Back per presentar el seu nou àlbum la propera temporada.

La programació del Sit Back tanca aquest dissabte 14 d’abril la seva primera temporada amb el concert de la cantautora catalana Odina que debutarà a L’Auditori amb un concert molt especial cocomissariat per El Segell del Primavera. Odina presentarà un nou set amb dos convidats especials, la saxofonista Elisenda Amor i el trombonista Esteve Bou de qui s’ha volgut acompanyar per acomiadar les cançons de “Broken” i per presentar al complet el seu nou EP “Nothing Makes Sense” que es publicarà el proper mes de maig.
Afincada a Londres, Odina ja ha cridat l’atenció de programes de ràdio com el BBC introducing i després d’un primer EP en que estèticament s’obria a l’escena britànica de música melancòlica, influïda, entre d’altres, per Keaton Henson o Bon Iver, el 2016 es va estrenar amb “Broken”, un projecte concebut en l’íntim espai d’un petit dormitori de Londres que ha aconseguit acumular més d’un milió de reproduccions a Spotify. Odina és un projecte que va néixer de la vulnerabilitat emocional, la ruptura d’una relació, així com també del sentiment d’exili al traslladar-se de la assolellada Barcelona als carrers plujosos de Londres.

Sit Back, una primera edició amb gran èxit de públic
Sit Back és una actitud. Una nova manera d’escoltar. Una experiència. Un viatge conjunt que convida el públic a seure còmodament i a escoltar els artistes en les millors condicions acústiques possibles i que en la seva primera edició ha penjat tres vegades el cartell d’entrades exhaurides i ha tingut una ocupació mitjana del 83%.
En aquesta primera edició de Sit Back, la programació ha inclòs una desena de projectes que conviden a experimentar una nova dimensió de concert. La temporada ens ha deixat nits tant memorables com el concert de Jóhann Jóhannsson, el de GoGo Penguin interpretant la seva revisitació de la banda sonora del documental Koyaanisqatsi que va convertir L’Auditori en l’epicentre de la celebració dels 15 anys del Festival In-Edit, la presentació de l’últim treball de Wolfgang Voigt, més conegut com a GAS, la descoberta de l’últim treball de Hauschka, o els directes d’Exquirla, Newton Faulkner, Núria Graham, Maria Rodés i Pau Vallvé.

L’Auditori s’ha acompanyat per crear aquesta nova aposta d’alguns dels programadors més importants de la ciutat com Razzmatazz, El Primavera Sound, El Segell del Primavera, L’Afluent, el MIRA, In-Edit i Cooncert i ha treballat amb ells per buscar aquells artistes i propostes artístiques que podien aportar una nova manera d’escoltar i viure un concert. Es tracta d’una temporada eclèctica que no es cenyeix a un gènere musical o a una zona geogràfica com ho van ser les experiències anteriors del Viking Music BCN o el That’s all folks.

Damien Jurado, primer artista confirmat de la propera temporada del Sit Back
Damien Jurado arribarà al Sit Back L’Auditori de la mà de l’Afluent i farà parada a Barcelona en el marc de la gira que està preparant per l’octubre i que el portarà també a Madrid i a València. A L’Auditori el podrem escoltar amb format de banda i ens presentarà el seu proper disc, “The Horizon Just Laughed”, que es publicarà el 4 de maig. Les entrades es posaran a la venta aquest divendres 13 d’abril.
No es pot parlar dels cantautors urbans fonamentals dels últims tres lustres i no mencionar a Damien. El folk-rock sentit i dolgut d'aquest nord-americà de Seattle està abonat a les felicitacions de la crítica i al respecte del públic. El 2009 Jurado va girar intensament amb el seu disc més personal, "Caught In The Trees", aquell en el que va canviar la tercera per la primera persona a l'hora d'explicar històries; creant inapel·lables retrats sense tabús. Revaloritzat el seu estatus, el 2010 va presentar un nou treball, el novè de la seva carrera, "Saint Bartlett", amb el que feia un gir valent i sorprenent: “Pop experimental orquestral”, amb paraules del seu autor. Gravat en només una setmana i amb Richard Swift en tasques de producció -gairebé spectoriana comparada amb l'entorn espartà que solia / sol acompanyar Damien-, va suposar un gran pas endavant. Es podria dir que es va mig transformar en un alter ego místic per convertir en llum racons que mantenia en penombra. Embalat, un altre nou gir va arribar el 2012 amb "Maraqopa", la seva major incursió a la cara psicodèlica del folk. Incursió que el 2014, de la mà de "Brothers And Sisters Of The Eternal Sun", va viure una segona part, on va portar aquesta via més lluny, amb més fermesa, enllaçant a la Incredible String Band amb Akron / Family com si res. Quan al març de 2016 va publicar "Visions Of Us On The Land" sonava com la fi de la trilogia iniciada amb "Maraqopa". Una sensació que es reforça amb l'escolta de "Over Rainbows And Rainier", el primer single (net, directe: una balada molt més temperada que les seves últimes entregues) del seu pròxim treball que es titularà "The Horizon Just Laughed".