Alexandre Duhamel

Baríton

L’artista no té cap esdeveniment programat a L’Auditori
Web de l’artista
alexandreduhamel.com

Nominat a la categoria “Revelació lírica de l’any” als premis Victoires de la Musique Classique, el baríton Alexandre Duhamel és un dels cantants francesos més interessants de la seva generació. Va estudiar al Conservatori Nacional de París i va ser membre del Programa Joves Artistes de l’Òpera de Paris. Va ser guardonat amb el Premi Líric del Cercle Carpeaux i el Premi de l’Association pour le rayonnement de l’Opéra National de París”, ambdós premien el jove cantant més destacat de la temporada. Durant els seus primers anys de carrera, va treballar amb directors de renom com Michel Plasson, Sir Antonio Pappano, Marc Minkowski, Philippe Jordan, Carlo Rizzi, Alain Altinoglu o Jakub Hrůša.

Alexandre va debutar a l’Òpera Nacional de París amb Gianni Schicchi i hi ha tornat sovint com a artista principal convidat per a L’Enfant et les Sortilèges (L’infant i els sortilegis), La Fanciulla del West (La noia de l’Oest), Don Giovanni, Le Roi Arthus (El Rei Artur), Platée (Platea) i Les Indes Galantes (Les índies galants).

Entre les seves darreres representacions s’inclouen Marcello en La Bohème al Teatre dels Camps Elisis de París, Lescaut en Manon al Liceu de Barcelona, el paper principal en Don Giovanni, així com Don Alfonso en Così fan tutte a l’Òpera Reial de Versalles, Golaud a Pelléas et Mélisande (Pel·leas i Melisenda) a l’Òpera de Lilla i el seu debut en Siegfried com a Alberich a la Staatsoper d’Stuttgart, així consolida les seves actuacions cada cop més aclamades en el repertori romàntic i dramàtic.

El 2023/24 Alexandre debutà al Festival Enescu cantant Golaud en Pelléas et Mélisande (Pel·leas i Melisenda) i al Festival d’Ais de Provença interpretant el paper de Thoas en Iphigénie en Tauride (Ifigenia a Tàurida). També va tornar a un dels seus papers preferits, Zurga en Les Pêcheurs de Perles (Els pescadors de perles) a l’Òpera Nacional de Tolosa i més tard a l’Òpera Nacional de Pequín. Després de les actuacions de Júpiter en Orphée aux Enfers (Orfeu als inferns) a la Filharmònica de l’Elba d’Hamburg, va debutar com a Kurwenal a Tristan und Isolde (Tristany i Isolda) a l’Òpera de Lilla.

Uns altres papers que destaquen de la seva carrera internacional són el paper principal en Don Giovanni i Don Alfonso en Così fan tutte al Gran Teatre deI Liceu de Barcelona, Panthée en Les Troyens (Els Troians) al Teatre de la Scala de Milà, Zurga en Les Pêcheurs de Perles (Els pescadors de perles) a la sala Pleyel de París, el Virrei en La Périchole al Festival de Salzburg, Golaud en Pelléas et Mélisande (Pel·leas i Melisenda) al Concert Hall de l’Opera City de Tòquio, Escamillo en Carmen al Nou Teatre Nacional de Tòquio, el Comte de Nevers en Les Huguenots (Els Hugonots) al Gran Teatre de Ginebra, el Summe sacerdot en Alceste (Alcestis) a l’Òpera de Lió i al Teatre Nacional São Carlos de Lisboa, Ramiro en L’Heure Espagnole (L’hora espanyola) a la Liederhalle d’Stuttgart i al Teatre del Príncep Regent de Múnic, el paper principal de Guillaume Tell a l’Òpera de Marseila i el Summe sacerdot en Samson et Dalila (Sansó i Dalila), Sancho en Don Quichotte (El Quixot), Paolo en Simon Boccanegra a l’Òpera Nacional de Bordeus i Harasta en la producció del Festival de Glyndebourne de Příhody lišky bystroušky (La guineueta astuta).

En concert, va actuar en Pour les Funérailles d’un Soldat (Per al funeral d’un soldat) als Proms de la BBC; a l’Auditori Nacional de Madrid com a Mefistòfil en Faust et Hélène (Faust i Helena); diverses vegades al Festival Radio France; al concert del 40è Aniversari del Teatre Romà d’Orange i ha ofert nombrosos recitals en llocs de prestigi. Va debutar als Estats Units amb l’Orquestra Simfònica de Seattle sota la direcció de Ludovic Morlot amb L’Enfant et les Sortilèges (L’infant i els sortilegis). El seu repertori d’oratori inclou el Rèquiem de Fauré, la Missa de Glòria de Puccini, la Petita Missa Solemne de Rossini, la Simfonia 9 de Beethoven, L’Enfance du Christ (La infància de Crist) de Berlioz i L’Enfant prodigue (El fill pròdig) de Debussy.

Aquesta temporada, Alexandre participarà en dos propers enregistraments: el primer estarà dedicat al paper de Padilla en La Sorcière (La bruixa) d’Erlanger amb Guillaume Tourniaire, i el segon, a les cançons Don Quichotte à Dulcinée (El Quixot a Dulcinea) de Ravel amb Ludovic Morlot i l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya. Ja ha gravat Ramiro en L’Heure Espagnole (L’hora espanyola) de Ravel amb Stéphane Denève i Asher Fisch, i Golaud en dos enregistraments premiats i aclamats per la crítica de Pelléas et Mélisande (Pel·leas i Melisenda), un amb François-Xavier Roth per a Harmonia Mundi i un altre amb Pierre Dumoussaud per a Alpha Records.

Alexandre Duhamel

Baríton

L’artista no té cap esdeveniment programat a L’Auditori
Web de l’artista
alexandreduhamel.com
CARREGANT…
Calendari sessions
Sessions del dia

Formulari enviat correctament!

El formulari s'ha enviat correctament. Ens posarem en contacte per correu electrònic o telèfon.