Notícies

Lisi Andrés | 10 novembre 2016

Orquestres Internacionals a L’Auditori s’inaugura amb la Cinquena de Mahler.

Una gran simfonia i tres debuts

Ibercamera i L’Auditori presenten en coproducció la 14a edició del Cicle Orquestres Internacionals. Respecte la temporada anterior, i seguint la tendència dels últims anys, el Cicle ha crescut un 15,36% en nombre d’abonaments, consolidant-se així com una de les propostes de referència per al públic de Barcelona. Enguany s’inaugura amb una gran simfonia: la Cinquena de Mahler, una de les obres més emblemàtiques del compositor, l’Adagietto de la qual ha estat immortalitzat al final de la pel•lícula Mort a Venècia de Luchino Visconti.

Debut de l’SWR Orquestra Simfònica de Stuttgart.
El concert s’emmarca en la gira de presentació a Espanya organitzada per Agencia Camera i que portarà l’orquestra, entre d’altres, al Kursaal de San Sebastian, a l’Auditorio Nacional de Madrid (La Filarmónica) i al Palau de la Música de València. L’Orquestra, de formació recent, és el resultat de la fusió de la Radio-Sinfonieorchester Stuttgart des SWR i la SWR Sinfonieorchester Baden-Baden und Freiburg, orquestres que han estat dirigides per mestres com Sergiu Celibidache, Sir Neville Marriner o Georges Prêtre.

Christoph Eschenbach per primera vegada a la Temporada.
Presentar el mestre Eschenbach amb una de les seves obres de referència, la Cinquena Simfonia de Mahler, és un privilegi. Actual director musical del Kennedy Center i de la National Symphony Orchestra a Washington, és un dels directors més prominents de la seva generació. Deixeble de Herbert von Karajan, ha estat guardonat amb prestigiosos premis en reconeixement a la seva tasca de dedicació a la música, com és l’Acadèmia de l’Orquestra de Schleswig-Holstein.

Debut del pianista nord-americà Tzimon Barto amb el Concert per a piano en sol major de Ravel.
Tzimon Barto és un dels pianistes més destacats del panorama musical estatunidenc. Ha actuat amb les orquestres de més prestigi, i fou convidat per Herbert von Karajan a la Wiener Musikverein i el Festival de Salzburg. Debuta amb el Concert per a piano en sol major de Ravel, fortament influenciat per la Rhapsody in Blue de Gershwin, a qui va conèixer durant el seu viatge als Estats Units.