LA MILLOR TEMPORADA DE MÚSICA ANTIGA

06-Nov-2014

Agafant el relleu als més de 30 anys d’experiència del Festival de Música Antiga, L’Auditori presenta, aquesta temporada, una programació de música antiga ambiciosa i amb grans noms internacionals. Seran un total de 16 concerts, 6 dels quals configuren el cicle El So Original de Jordi Savall. Robert King, Philippe Jaroussky, Philippe Herrewegue, Christina Pluhar… aquests són alguns dels grans noms d’una temporada que consolida L’Auditori com l’espai de referència de la música antiga a la ciutat.


La primera gran cita, el dia 5 de novembre, Robert King va dirigir la formació King’s Consort interpretant Dido i Eneas de Henry Purcell, una obra monumental, considerada per molts la primera òpera anglesa.

El dia 26 de novembre el contratenor més internacional, Philippe Jaroussky presentarà amb el seu ensemble Artaserse un concert dedicat al geni venecià, Antonio Vivaldi.

Les obres de J.S.Bach tindran molt de protagonisme en les següents propostes. D’una banda el concert dedicat a les Sonates i Partites per a violí sol (4/12) tota una fita per a la violinista Alina Ibragimova, que a pesar de la seva joventut ja ha actuat amb la Concertgebouw dirigida per P.Herreweghe o J.E.Gardiner. I el 19 de desembre, els motets de Bach, un programa inspirat pel misticisme de les dates nadalenques, amb un repartiment 100% autòcton, amb el Conjunt instrumental barroc de l’ESMUC, la coral Canigó i tot sota la direcció de Jordi Casals.

El 27 de març arriba una de les grans fites de la temporada. El mestre Philippe Herreweghe amb el Collegium Vocale Gent oferirà la seva versió de la Passió segons Sant Joan de Bach, una música religiosa, just entorn de Setmana Santa, que és d’audició obligatòria pels amants del gènere.

Al mes de maig tindrem dues cites, la primera (05/05) a la sala de cambra, on convidem per primera vegada Dorothee Oberlinger, professora del Mozarteum de Salzburg, reconeguda actualment com una de les millors flautistes de bec del món. Es presenta a L’Auditori amb l’Ensemble Zefiro, amb un programa dedicat als concerts de Vivaldi, autor que va marcar un abans i un després en l’evolució de la música instrumental i en el gènere de concert. La segona gran cita (13/05) correspon al projecte Mediterraneo que ens presenta Christina Pluhar amb l’Arpeggiata. Aquest projecte es planteja com un viatge a través de les diferents tradicions musicals mediterrànies i el resultat és una proposta crossover amb la incorporació de veus com la de l’italià Vincenzo Capezzuto, passant per la portuguesa Misia i arribant a la gran soprano de casa nostra, Núria Rial.

Els dies 18/04 i 31/05 es presentarà la Integral de les Cantates de Bach, projecte que fem conjuntament amb el Palau de la Música, donant cabuda als cors i les formacions instrumentals especialitzades de casa nostra. En aquestes dues primeres cites comptem amb el Cor de Cambra del Palau, l’Acadèmia 1750, el Cor Madrigal i Vespres d’Arnadí.

I per tancar la temporada d’antiga, el 5 de juny convidem a un dels artistes referents, que va participar d’aquesta revolució i redescobriment de la música antiga que abans el Joaquim mencionava: Giovanni Antonini amb el seu Giardino Armonico. Arribaran a L’Auditori amb un projecte presentant per primera vegada a la casa la estrella moldava del violí, Patricia Kopatchinskaja, en un programa amb concerts per a violí de Vivaldi.

Cicle El So Original de Jordi Savall


Per primera vegada, la presentació del Cicle So Original de Jordi Savall s’ha fet conjuntament a tota la programació de música antiga de L’Auditori, amb la voluntat de visualitzar la gran col·laboració i sintonia entre l’equipament i el mestre.

Aquest programació, artísticament concebuda per Jordi Savall consta de 6 concerts de dues tipologies diferents. D’una banda tres recitals d’intèrprets solistes: Jordi Savall amb viola de gamba, Pierre Hantaï al clavièmbal i Andrew Lawrence-King amb l’arpa. De l’altra, tres grans concerts amb els grups Hespèrion XXI, La Capella Reial de Catalunya i l’orquestra barroca Le Concert des Nations, dirigits per Jordi Savall. Aquests interpretaran la monumental composició coral a 53 veus de la Missa Salisburgensis de Biber, els Nouveaux Goûts Réunis amb compositors francesos i alemanys del XVIII i per últim, l’esclat musical del Dixit Dominus segons les versions de Vivaldi, Haendel i Mozart.

CARREGANT…

Formulari enviat correctament!

El formulari s'ha enviat correctament. Ens posarem en contacte per correu electrònic o telèfon.